counter create hit
هنرهای نمایشی تئاتر فرهنگ

نظر ها:

مطالب مرتبط:

معرفی هیأت داوران بخش مسابقه تبلیغات جشنواره فیلم فجر 36

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، در این دوره جشنواره، ابراهیم حقیقی (طراح و گرافیست)، طاها ذاکر (طراح و گرافیست)، سیف‌الله صمدیان (عکاس و مستندساز)، سپیده عبدالوهاب (تدوین‌گر) و میثم مولایی (سازنده تیزر و آنونس ...

معرفی هیات  داوران بخش تبلیغات جشنواره فیلم فجر

معرفی هیات داوران بخش تبلیغات جشنواره فیلم فجر

هیأت داوران بخش مسابقه تبلیغات سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، ابراهیم حقیقی، طاها ذاکر، سیف‌الله صمدیان، سپیده عبدالوهاب و میثم مولایی آثار بخش مسابقه تبلیغات سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را داوری خواه ...

دعوت به مراسم سر بریدن با پنبه

دعوت به مراسم سر بریدن با پنبه

آسمان آبی- گلاویژ نادری: رویکرد تلویزیون به سینمای ایران مدت‌هاست که روال ثابتی دارد. مدیران تلویزیون سال‌هاست که نباید از سینما حمایت کنند. حالا زمانی با تحریم فیلم‌های سینمایی و پخش‌نکردن تیزر آن‌ها این کار را انجام می‌دهند یا زمانی با تولید و ساخت برنامه‌‌هایی ک ...

یک تهیه کننده سینمای ایران: «شک نکنید که دو فیلم ارگانی در اکران نوروز روی پرده خواهند رفت و هیچ کس هم نمی تواند جلوی اینها بایستد»

یک تهیه کننده سینمای ایران: «شک نکنید که دو فیلم ارگانی در اکران نوروز روی پرده خواهند رفت و هیچ کس هم نمی تواند جلوی اینها بایستد»

کافه‌سینما | یک تهیه‌کننده سینمای ایران: «شک نکنید که دو فیلم ارگانی در اکران نوروز روی پرده خواهند رفت و هیچ کس هم نمی‌تواند جلوی اینها بایستد»

مدل موی عجیب و تیپ متمایز بازیگر دوست داشتنی/عکس

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از افکار نیوز ؛ اکران خصوصی فیلم "پل خواب" در پردیس چارسو با حضور بازیگران این فیلم برگزار گردید. تصویرهایی از تیپ متمایز مهرداد صدیقیان بازیگر دوست داشتنی این فیلم را رویت می کنید.   ...

واژگونی نیسان یخچال دار در بزرگراه محلاتی + فیلم

واژگونی نیسان یخچال دار در بزرگراه محلاتی + فیلم

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از  گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز یک دستگاه خودرو نیسان یخچال‌دار به دلیل بی‌احتیاطی در بزرگراه محلاتی شهر تهران واژگون گردید و در کمال خوشبختی این سانحه تلفات جانی نداشت . ...

بازیگر زن معروف پس از سال ها به سینما بازگشت!

بازیگر زن معروف پس از سال ها به سینما بازگشت!

بازیگر زن معروف پس از سال ها به سینما بازگشت! | لیلی رشیدی در تازه‌ترین تجربه سینمایی‌اش، در فیلم «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی به ایفای نقش می‌پردازد. به گزارش آفتاب، لیلی رشید ...

شورای پروانه ساخت و نمایش نباید محافظه‌کار باشد/مردم باید تفاوت تلویزیون و نمایش خانگی را احساس کنند

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی کوهیان (دبیر آیفیک) با اشاره به مثبت بودن دیدار نمایندگان انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در این جلسه اسماعیل عفیفه (رئیس هیات مدیره)، ایرج محمدی (نایب رئیس) و بنده به عنوان دبیر انجمن حضور ...

4 کشور اروپایی دولت فلسطین را به رسمیت می شناسند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، شبکه 10 تلویزیون اسرائیل گزارش کرد انتظار می‌رود در هفته‌های آینده اسلوونی فلسطین را به‌عنوان یک دولت به رسمیت بشناسد و سه کشور اروپایی دیگر طرح‌هایی را در این زمینه بررسی کنند. طبق این گزارش، دولت اس ...

معنای فضای نقد، سخن گفتن یک طرف و سکوت طرف دیگر نیست/ امیدواریم مشکلات بانکی با چین در روزهای آینده حل شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهرام قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن ابراز تسلیت به بازماندگان حادثه نفتکش سانچی، درخصوص بیانیه وزارت امور خارجه خطاب به صداوسیما گفت: بحث پاسخگویی یا انتقاد به یک برنامه تلویزیونی به خاطر برجام نبود بلکه م ...

بررسی عملکرد بودجه 96 با حضور سخنگوی دولت در مجلس

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است عملکرد بودجه سال 96، از ابتدای فروردین تا پایان آذر، در جلسه علنی فردا (سه‌شنبه، 3 بهمن) پارلمان مورد بررسی قرار گیرد. در این جلسه علاوه بر رئیس سازمان برنامه و بودجه کش ...

برنامه ریزی جدی برای نابرابری ها در روستاها و شهرهای کوچک

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در روستاها و شهرهای کوچک توزیع منابع ملی به صورت عادلانه صورت نگرفته است، گفت: باید برای نابرابری‌ها برنامه ریزی جدی‌تری داشته باشیم.به گزارش ایسنا، علی ربیعی د ...

پایان سریال لیسانسه ها

سری اول مجموعه تلویزیونی «لیسانسه‌ها» سال گذشته تولید شد و اولین قسمت آن روز شنبه 4 دی ماه 95 به روی آنتن رفت. این مجموعه تلویزیونی به تهیه کنندگی رضا جودی در گروه فیلم و سریال شبکه سه تولید شده است و ن ...

عضو ستاد انتخاباتی روحانی مجری برنامه تلویزیونی امشب شد!

عضو ستاد انتخاباتی روحانی مجری برنامه تلویزیونی امشب شد!

در حالی امشب حسن روحانی با مردم سخن خواهد گفت که مجری برنامه «رضا رشیدپور» یکی از اعضای سابق ستاد انتخاباتی حسن روحانی است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در حالی امشب حسن روحانی با مردم سخن خواهد گفت که مجری برنامه «رضا ...

پیش فروش بلیت های جشنواره ملی فیلم فجر تا ساعت ۲۴ امشب

پیش فروش بلیت های جشنواره ملی فیلم فجر تا ساعت ۲۴ امشب

پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره ملی فیلم فجر تا ساعت ۲۴ امشب سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران - همشهری آنلاین:پیش‌فروش بلیت‌های سی و ششمین جشنواره ملی فی ...

واکنش ناجا به فیلم تصادف ماشین پلیس با یک زن

به گزارش مشرق، به دنبال انتشار فیلم و خبری مبنی بر زیرگرفتن زنی در تجمع چند روز گذشته مالباختگان یکی از موسسات مالی توسط ماشین پلیس، پلیس غرب استان تهران با تشریح آنچه در این تجمع ر ...

گفتگویی متفاوت با روحانی؛ مجری بالاخره از نقش آباژور خارج شد

گفتگویی متفاوت با روحانی؛ مجری بالاخره از نقش آباژور خارج شد

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : گزیده مصاحبه تلویزیونی رضا رشیدپور و حسن روحانی را در ذیل بخوانید:* متاسفانه در دولت نهم و دهم بدلیل بدهکاری به تامین اجتماعی، برخی اموال را به آنها واگذار کردند و یکی ...

مشروح گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور

مشروح گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور

مشروح گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور ایران > قوای سه‌گانه - همشهری آنلاین:رئیس جمهور در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با م ...

نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.

ترک عشق و یا سیاسی در نشان می دهد

ماجرای عشقی یا سیاسی در یک نمایش

گزارش اخبار نمایش "کوررنگی" و در اثر است که با اجرای این دو بازیگر جوان تئاتر و درام سیاسی از روایت است. پس از تماشای "کوررنگی" من به خودم گفتم: وای! چقدر از "من" ساده است. یا نه, با توجه به, زندان, مرد نشان می دهد که چگونه"ما" سیاه e است. "کوررنگی" نسخه ی نمایشی در ظاهر حیاط خلوت اما بسیار پیچیده ... با یک طیف محدود به دو فرد سلول کاملا مشابه در استفاده از صحنه های راست و چپ و یکی از قدیمی ترین بخش های فکری و ماندگار در تاریخ است. روشنی با یک تلفن است که می تواند بعد از به درک بیشتر است، آغاز می شود . زندانی، مردی حدوداً 40 ساله است که به گفته خود یادش نمی آید از کی و برای چه آنجاست. درشت اندام و کمی چاق! رفتارش اما خسته و کهنه به نظر می آید. انگار زندگی برای او تمام شده، با اینکه راه و چاه سلول کوچکش را خوب بلد است، اما توقف در اتاقکی به دور از جهان به گفته خودش او را تشنه کرده است؛ تشنه ارتباط، مخاطب و تشنه محبت.... نیاز و عطشی که به واسطه بازی پخته و خوب عباس جلالی، ناخودآگاه به مخاطب القا می شود؛ حس نیاز، کمبود و کششی برای نجات یافتن. سمت دیگر صحنه عنصری متضاد یک زندانی جدید نمایان می شود، عنصری متضاد. زنی لاغر اندام، سخت، سمج و پر جنب و جوش که به خوبی تعامل و چرخش نگاه مخاطب را در فضای نمایش باز می کند. انگار این زن با حضورش روحی تازه به داستان می دمد و کششی طبیعی برای ادامه ماجرا ایجاد می کند. اینکه در نهایت سرنوشت این دو زندانی چه می شود؟ آیا ارتباطی در این میان صورت خواهد گرفت؟ و آیا مرد می تواند دل زندانی لجوج را نرم کند؟   زن روایتگر تفکر جوان و تازه قصه است؛ تفکری که ادعای آزادی، تسلیم نشدن، ایستادگی و مبارزه برای هدف دارد. هدفی که با کلماتی زیبا و غرورآفرین توصیف می شود و از شما چه پنهان من مخاطب را به سمت و سوی خود می کشاند، خوشم می آید که تسلیم نمی شود، خوشم می آید که آنقدر برای رسیدن به هدفش انرژی دارد. با این وجود اما گاهی سرم را برمی گردانم به سمت زندانی قدیمی و حرف های آشنایش. انگار همه ما برای یک بار هم که شده طعم این کلمات را در گوشه هایی از ذهنمان چشیده ایم؛ بدک نمی گوید؛ اینکه گاهی چاره ای جز تسلیم شدن نمی ماند. اینکه در نهایت شرایط ما را وادار به اطاعت خواهد کرد و ما در نهایت هضم خواهیم شد! حالا اینکه کدام قابل اعتمادند، کدام راست می گویند و به کدام یک باید اعتماد کرد، تقابلی شیرین و کاملاً ملموس است که تا لحظات پایانی داستان ادامه پیدا می کند؛ اما در نهایت نشان می دهد که در این میان این ما هستیم که قربانی این دو تفکر قدرت طلب خواهیم شد. از یک جای قصه به بعد، انگار جرقه اعتماد بین دو زندانی زده می شود. اعتمادی نشأت گرفته از ترس؛ ترسی که به واسطه انتشار گازی ناشناخته اما خطرناک در داخل سلول زن شکل می گیرد. شکنجه و سختی شرایط موجود سلول به خوبی با بازی بهار کاتوزی به بیننده القا می شود. حرکات متنوع و حسی بازیگر به خوبی فضای تکراری و یکنواخت سلول را زنده و پویا کرده و کار را تا جایی پیش می برد که دلمان می خواهد مرد نمایش به او کمک کند تا بتواند شرایط را تحمل کرده و در مقابل شکنجه گرها به قول معروف طاقت بیاورد. مرد در تلاشی کاملا واقع گرایانه که بعدا متوجه می شویم طبق نقشه از پیش تعیین شده بوده، با قدرت خود زن را برای نجات از شرایط و حفظ اطلاعات سری گروه کمک می کند. حسی خوشایند که جرقه اعتماد را زده و ذهن مخاطب را گمراه کرده و به سمت خیال راحتی می برد. اما درست در لحظه ای که زن اطلاعات را از ترس فراموش نشدن با روشی که مرد گفته بود، روی دیوار پیاده کرد به ناگاه زندانی قدیمی، نقاب از چهره برداشته و حقیقت ماجرا آشکار می شود. در سلول ها باز شده و نقطه عطف نمایش «کوررنگی» رقم می خورد، همه چیز تمام می شود. با طراحی صحنه کاملا حرفه ای دریک لحظه تماشاگر شوکه می شود ، شوکی که بدون اغراق تا آخرین لحظات تماشاگر دچار آن است. او زندانی نبوده بلکه تنها قسمتی از یک پروسه تخلیه اطلاعات از گروهی بوده که قصد اجرای پروژه براندازی قدرت حاکم را داشته است و زن جوان قصه شخصیتی زیرک و باهوش بوده که با روش های قبلی حاضر به لو دادن اطلاعات گروه نشده و حالا بر طبق نقشه جدید، آخرین دام برای او پهن شده و قاعدتا باید مرد زندانی و گروهش را به اهداف تعیین شده می رساند.   حالا دیگر قصه لایه های پنهان هر کدام از شخصیت ها را پیش چشممان باز می کند. این همه جدل و کلنجار رفتن در حقیقت تنها یک بازی نمایشی بین قدرت ها بوده. بازی برای رسیدن به بالاترین جایگاه قدرت، بازیگرانی که برای پیروزی و منفعت از همه چیز استفاده می کنند و در نهایت می بینیم که مرد با وسوسه هایی کاملا سطحی و ابتدایی تغییر مسیر می دهد.   اما نمی شود نادیده گرفت استفاده از برخی دیالوگ های آشنا و به قول معروف کوچه بازاری را که در برخی موارد با کلماتی رکیک و زننده بدجور خودنمایی می کند.  اگرچه متن را ملموس و واقعی تر به نظر می آورد اما تلخی و زشتی خود را به وضوح نشان می دهد. منبع:باشگاه خبرنگاران