×

مطالب مرتبط:

تکنولوژی در خدمت سلامت

یکی از بزرگ‌ترین هشدارهایی که همواره در استفاده از موبایل یا کار با پی‌سی‌ها می‌شنویم، آسیبی است که به گردن وارد می‌کند. آرتروز گردن و دست شایع‌ترین مشکلی است که این روزها کاربران این قبیل دستگاه‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و اغلب هم مشکل را از چشم تکن ...

نگاهی به عمده ترین ایرادها در مک بوک پرو های جدید اپل

پس از مدتها انتظار اپل بالاخره مک بوک پروهای خود را بروزرسانی کرد و از نسل جدید این لپ تاپ پرده برداشت. گذشته از زیبایی ظاهری و دیگر جذابیت های محصول، مک بوک پرو های جدید به یک پنل لمسی در بالای کیبورد مجهز هستند که اپل آن را تاچ بار نامیده و این قابلیت، ل ...

مایکروسافت در پی توسعه دایرکتوری چت بات برای پلتفرم های مختلف است

«لیلی چنگ» مدیر FUSE Labs در شاخه تحقیقاتی مایکروسافت در گفتگو با VentureBeat به بررسی یکی از مشکلات اساسی توسعه دهندگان در زمینه ساخت چت بات ها پرداخت و اعلام کرد به زودی این مسئله برطرف خواهد شد. چارچوب بات مایکروسافت در حال حاضر تو ...

موتورولا: هیچ نوآوری جدیدی از 2007 تا امروز ندیده‏ایم

هر‏یک از این «MOTO MOD»ها ویژگی خاصی دارند. در این ویدئو‏ی تبلیغاتی از ارتقادهنده صدای «JBL»، پروژکتور «INSTA-SHARE» و لنز «HASSELBLAD» با قدرت زوم x10 به‌عنوان «MOTO MOD» استفاده شده. از دیگر «MOTO MOD»ها می‏توان به پاوربانک و شارژر بی‌سیم ...

شارپ استفاده از صفحه‏نمایش OLED را در آی‌فون آینده تایید کرد

چندی پیش اپل اشاره‏ای به تمایل این شرکت بر کنترل بیشتر روی روند تولید پنل‏های صفحه‏نمایش آی‌فون داشته است، شرکت فاکس‏کان هم که همکاری تنگاتنگی با اپل برای ساخت قطعات آی‌فون دارد، با قیمت گزاف 2/ 6 میلیارد دلار شرکت خوشنام شارپ را خریداری کرد. و حالا تای‏ جِنگ وو (Tai Jeng-wu) ...

باتری های لیتیومی-یونی ناسا نیز دچار آتش سوزی می شوند؛ علت چیست؟

حدود چهار ماه پیش بود که جمعی از محققین آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا مشغول آماده سازی رباتی با شکل و شمایل یک میمون به نام RoboSimian بودند تا آن را به فضایی خارج از محدوده آزمایشگاه انتقال دهند. این ربات که قد و قواره اش حدودا یک متر بود ساخته شد ...

اگر فکر می‏کنید گوشی‏ها به پایان خود نزدیک می‏شوند، سخت در اشتباهید!

طبق آمار این موسسه در سال 2017 از تمام وسایلی که قابلیت اتصال به اینترنت دارند تقریبا 75 درصد داده‏ها توسط گوشی‏ها و تبلت‏ها مصرف می‏شود. برای اینکه دید بهتری داشته باشید، جالب است بدانید که این رقم در سال 2012 تنها 40 درصد بود. این یعنی میزان استفاده از ...

اقبال کسب و کارهای کوچک به رایانش ابری و اپلیکیشن‌های همراه

بر این اساس به نظر می‌رسد انقلاب تلفن همراه به فروشگاه‌های محلی نیز رسیده است. شرکت اینتویت (Intuit) در مطالعه جدید خود دریافت که ۶۴ درصد کسب و کارهای کوچک در آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلیس، عملیات خود را در فضای ابر انجام می‌دهند و این رقم نسبت به ...

ورود رسمی برندهای معتبر به بازار کامپیوتر

حالا اما جسته و گریخته تحرکاتی در زمینه ورود برندهای معتبر به بازار ایران مشاهده شده است، چنان‌که رئیس اتحادیه رایانه تهران درباره این تغییرات در بازار کامپیوتر ایران به «دنیای اقتصاد» می‌گوید بسیاری از برندها مترصد ورود به بازار ایران هستند، چراکه فضای رقابت در باز ...

افزایش اینترنت موبایلی تا ۷۵ درصد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ۷۵ درصد استفاده از اینترنت در سال ۲۰۱۷، مربوط به تلفن همراه خواهد شد، از آنجایی که شمار فزاینده‌ای از مصرف‌کنندگان در سراسر جهان به وب در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها دسترسی دارند. آژانس رسانه‌ای زنیت (Zenith) ...

۲۲ میلیون ایرانی موبایل ندارند

از مجموع جمعیت کشور تعداد 6/ 56 میلیون نفر کاربر تلفن همراه بوده‌اند که 4/ 56 میلیون نفر از آنان، افراد 6 ساله و بیشتر هستند. از این تعداد 8/ 42 میلیون نفر در نقاط شهری و 6/ 13 میلیون نفر در نقاط روستایی ساکن بوده‏اند. بر این اساس ضریب نفوذ تلفن ...

حافظه SSD نسخه ارزان مک‏بوک پرو قابل تعویض است

در بین مک‏بوک‏های تازه معرفی شده، ‏ چشم علاقه‏مندان مک‏بوک به مدلی روشن شد که قیمت کمتری دارد و در ازای این قیمت کمتر قسمت تاچ‏بار از این مک‏بوک پرو حذف شده است. این مک‏بوک پرو خوش قیمت به لحاظ باتری نیز از باتری بزرگ‌تری نسبت به سایر مک‏بوک‏های پرو تازه معرفی شده بهره می‏ب ...

ذخیره اطلاعات ارزشمند تنها با یک کلیک

این دستگاه فوق‌العاده مقرون به صرفه جدید کاملا شگفت‌انگیز بوده و تنها محصولی است که می‏تواند حدود 60 هزار عکس و فیلم را بدون هیچ مشکلی در خود ذخیره کند. فوتواستیک که به اندازه انگشت 60 دست است، تمامی عکس‏ها و فیلم‏های کاربر را سازماندهی کرده و بدون نیاز به یک فرآیند ...

هدست‏ واقعیت مجازی شیائومی 29 دلار

علاوه‌بر این، دستگاه با قیمت فوق‏العاده پایین 29 دلار عرضه می‏شود. نکته جالب دیگر این دستگاه، جدا از قیمت آن، سنسور حرکتی «Hardware Level» است که با پایین آوردن میزان تاخیر تا 16 میلی ثانیه، ایجاد عارضه «حالت تهوع ناشی از حرکت» را در کاربر کم می‏کند. Mi VR ...

نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.

آیا هدست های واقعیت مجازی خطرناک بوده و موجب عفونت چشم می شوند

گردهمایی های گیمینگ، گردهمایی جِرم ها نیز هستند. عده زیادی از مردم در فاصله های کوتاه با یکدیگر حرکت می کنند، هوایی یکسان را تنفس می کنند، به کنترلرهایی واحد دست می زند و در مجموع، یک بیماری ممکن است به سادگی شیوع یابد. در واقع بیماری های ناشناخته یکی از مسائلی است که مردم بعد از مراجعه به رویدادهایی همچون E3 یا PAX از آنها شکایت می کنند. اما به نظر می رسد که حالا مردم از بیماری دیگری وحشت دارند: تبخال چشمی. اخیراً یکی از کاربران فعال یوتوب تصویری را از یکی گردهمایی های توسعه دهندگان بازی های ویدیویی در توییتر منتشر کرده و مدعی شده که به دلیل استفاده مشترک از هدست های واقعیت مجازی، یکی از توسعه دهندگان به تبخال چشمی دچار شده است. به نظر می رسید که این خبر، یکی از ترس های مردم در قبال هدست های واقعیت مجازی، یعنی شیوع بیماری های گوناگون را تایید می کند. این مسئله بسیار ترسناک به نظر می رسد اما حقیقت امر آن است که خبر انتشار یافته، از سوی یک شخص ثالث تایید شده و نمی توان از صحت آن مطمئن بود؛ هرچند که کل ماجرا ارزش بررسی کردن را دارد. آیا استفاده مشترک از هدست های واقعیت مجازی، ابتلا به تبخال چشمی را در پی دارد؟ دکتر اریک هورن، چشم پزشک ساکن کالیفرنیا می گوید: «به نظرم خطر ابتلا بسیار کم است، هرچند که صفر نیست. تا به امروز پوشیدنی های زیادی به صورت مشترک استفاده شده اند: از عینک های شنا بگیرید تا قرار دادن عینک شخصی دیگر روی چشم؛ و من حتی یک مورد انتشار تبخال چشمی از این راه طی 20 سال فعالیتم را به یاد نمی آورم.» وی افزوده که هیچ یک از بخش های یک هدست واقعیت مجازی، برخوردی مستقیم با چشمان کاربر ندارد، بنابراین شیوع بیماری احتمالاً در شرایطی صورت خواهد گرفت که شخصی مبتلا به عفونت، چشمانش را با دست بمالد، به هدست دست بزند و بعد شما ضمن دست زدن به هدست، چشمان خود را بمالید. این دقیقاً همان نوعی از تعامل است که در رابطه با کنترلرهای معمولی بازی یا هر شی دیگری که توسط اشخاص مختلف در رویدادهای گیمینگ لمس می شود مصداق دارد. علاوه بر این، اگر شما در گردهمایی های گیمینگ به تبخال چشمی دچار شوید، به احتمال زیاد حتی از بروز آن مطلع نیز نمی شوید. به گفته دکتر جان گونزالس، چشم پزشک دانشگاه کالیفرنیا، تبخال چشمی به صورت رایج یکی از نشانه های ویرویس «هرپس کامپلکس نوع 1» (یا HSV-1) است. به زعم گونزالس، تقریباً همه مردم تا سن 30 سالگی، به HSV-1 دچار می شوند و اکثر آنها طی عمر عفونت از علائم آن باخبر نمی شوند. اما آیا دانستن این موضوع که تقریباً تمام خوانندگان این مقاله پیش از این دچار این عفونت شده اند و مشکلی برایشان پیش نیامده خیال تان را راحت می کند؟ کمپانی آکیلس برای هدست های آزمایشی خود از پوشش های محافظ یکبار مصرف استفاده می کند. اگرچه تبخال چشمی گاه می تواند موجب بروز تاول هایی دردناک در اطراف چشم شود، اما شایع ترین نشانه آن، سرخی چشم است که خود به خود از بین می رود. گونزالس می گوید از آنجایی که درمان خاصی برای سرخی چشم ناشی از ویروس وجود ندارد، بسیاری از مبتلایان به این بیماری، در صورت مراجعه به پزشک مورد آزمایش تبخال چشمی قرار نمی گیرند. اما در بسیاری از مواقع، تبخال چشمی مشکل مردم نیست؛ چرا که به گفته گونزالس، یکی از عفونت های رایج که سرخی چشم را به همراه دارد، از آدنوویروس ها ناشی می شود و نه از تبخال چشمی. با این اوصاف، تبخال چشمی گاه می تواند مشکلات جدی تری برای مردم به وجود آورد، خصوصاً اگر وارد نقاط حساس تر مانند قرنیه شود. وقتی این اتفاق بیفتد، ممکن است قرنیه زخمی شده و به تبع آن، قوه بینایی از بین برود. گونزالس می گوید هرکسی که با سرخی چشم مواجه می شود، بدون توجه به دلیل بروز آن، باید تنها در خانه بماند تا عفونت از بین برود. «سرخی چشم به راحتی قابل انتقال است.» گونزالس ادامه می دهد: «یک نفر به چشم خود دست می زند و بعد به چیزی دیگر، سپس شخصی دیگر به آن شی دست زده و چشم خود را می مالد.» این مسئله هیچ ارتباطی به واقعیت مجازی ندارد و در عوض، تماماً به حفظ نظافت شخصی مربوط می شود. جالب است بدانید چندی پیش خبرنگاری گزارش داد که به علت استفاده از تجهیزات واقعیت مجازی، دچار سرخی چشم شده، اما نگارنده مقاله بعداً پی برد که علائم بروز یافته در چشم وی، به دلیل پارگی یک رگ بوده است. هدست های واقعیت مجازی به هیچ وجه با چشم شما برخورد نمی کنند، بنابراین میزان امنیت یا خطر آنها هیچ تفاوتی با عینک های طبی یا عینک های شنا ندارد. تجهیزات واقعیت مجازی خانگی شما باید تمیز باقی بمانند، درست مثل هرچیز دیگری که به صورت مداوم با پوست شما و دیگر افراد برخورد دارند. آکیلس، سونی و HTC، همگی از مشتریان خواسته اند که بالشتک های موجود در هدست های واقعیت مجازی را جدا کرده و آنها را با آب سرد و مواد ضد باکتری تمیز کنند. نکته مهم در این فرآیند، خشک شدن کامل بالشتک ها است تا پاتوژن های بیماری زا از بین بروند. و توسعه دهندگان هم از همین حالا راهکارهایی برای تمیز نگه داشتن مداوم تجهیزات خود یافته اند. برای مثال اندی مور، یکی از توسعه دهندگان استودیوی Radial Games می گوید که آنها تمیز نگه داشتن بالشتک ها را در گردهمایی های گیمینگ بسیاری جدی می گیرند. «بعد از هر بار بازی، ما بند فومی را به راحتی از جای در می آوریم و جایگزین های زیادی برای آن داریم. سپس بند را تمیز کرده و کنار می گذاریم تا خشک شود.» وی همچنین می گوید که تولیدکنندگان نوعی محافظ یک بار مصرف در اختیار توسعه دهندگان می گذارند که هنگام مراجعه گیمرها، می توان آنها را روی بالشتک ها قرار داد و سپس دور ریخت. حتی اگر بحث بیماری مطرح نباشد، توسعه دهندگان از این محافظ برای احترام به مخاطبان استفاده می کنند؛ هیچکس دلش نمی خواهد درباره عرق صورت بازیکن قبلی فکر کند. البته باید اشاره کرد که احتمالاً تمیز نگه داشتن هدست های واقعیت مجازی در اماکنی مانند فروشگاه های بازی های ویدیویی یا کیوسک ها اندکی سخت تر است؛ اماکنی که احتمالاً کارکنان کنترل زیادی روی دست به دست شدن هدست ها ندارند. در این صورت، خود شما هم می توانید پوشش های محافظ را با قیمتی بسیار ارزان خریداری کنید. گونزالس پیشنهاد می کند که بازیکنان بعد از استفاده از کنترلرها و هدست های واقعیت، دست های خود را ضد عفونی کنند؛ چرا که بیماری ها به راحتی از طریق لمس چشم ها، گوش ها و دهان منتقل خواهند شد. اما آیا این اتفاق واقعاً به وقوع پیوسته؟ گونزالس می گوید مطمئن نیست آن توسعه دهنده چطور به این نتیجه رسیده که تبخال چشمی اش، ناشی از هدست واقعیت مجازی بوده است. تبخال چشمی گاهی از اوقات موجب بروز نشانه هایی می شود که به راحتی از سرخی چشم قابل تفکیک است. و این احتمال وجود دارد که توسعه دهنده مورد نظر با مشکلی جدی تر مواجه شده باشد. همچنین احتمال دارد که این داستان، صرفاً به صورت شاخ و برگ داده شده، از طرف کسی روایت شده باشد که خود آن را از فرد دیگری شنیده است. در واقع در توییت مربوط به این ماجرا، می بینیم که فردی داستان را از فرد دیگری که خود صرفاً داستان را شنیده بود، شنیده است. بدون تایید رسمی شخص مبتلا، احتمالاً نیازی به
مایکروسافت در پی توسعه دایرکتوری چت بات برای پلتفرم های مختلف است
ندارد و در عوض، تماماً به حفظ نظافت شخصی مربوط می شود. جالب است بدانید چندی پیش خبرنگاری گزارش داد که به علت استفاده از تجهیزات واقعیت مجازی، دچار سرخی چشم شده، اما نگارنده مقاله بعداً پی برد که علائم بروز یافته در چشم وی، به دلیل پارگی یک رگ بوده است. هدست های واقعیت مجازی به هیچ وجه با چشم شما برخورد نمی کنند، بنابراین میزان امنیت یا خطر آنها هیچ تفاوتی با عینک های طبی یا عینک های شنا ندارد. تجهیزات واقعیت مجازی خانگی شما باید تمیز باقی بمانند، درست مثل هرچیز دیگری که به صورت مداوم با پوست شما و دیگر افراد برخورد دارند. آکیلس، سونی و HTC، همگی از مشتریان خواسته اند که بالشتک های موجود در هدست های واقعیت مجازی را جدا کرده و آنها را با آب سرد و مواد ضد باکتری تمیز کنند. نکته مهم در این فرآیند، خشک شدن کامل بالشتک ها است تا پاتوژن های بیماری زا از بین بروند. و توسعه دهندگان هم از همین حالا راهکارهایی برای تمیز نگه داشتن مداوم تجهیزات خود یافته اند. برای مثال اندی مور، یکی از توسعه دهندگان استودیوی Radial Games می گوید که آنها تمیز نگه داشتن بالشتک ها را در گردهمایی های گیمینگ بسیاری جدی می گیرند. «بعد از هر بار بازی، ما بند فومی را به راحتی از جای در می آوریم و جایگزین های زیادی برای آن داریم. سپس بند را تمیز کرده و کنار می گذاریم تا خشک شود.» وی همچنین می گوید که تولیدکنندگان نوعی محافظ یک بار مصرف در اختیار توسعه دهندگان می گذارند که هنگام مراجعه گیمرها، می توان آنها را روی بالشتک ها قرار داد و سپس دور ریخت. حتی اگر بحث بیماری مطرح نباشد، توسعه دهندگان از این محافظ برای احترام به مخاطبان استفاده می کنند؛ هیچکس دلش نمی خواهد درباره عرق صورت بازیکن قبلی فکر کند. البته باید اشاره کرد که احتمالاً تمیز نگه داشتن هدست های واقعیت مجازی در اماکنی مانند فروشگاه های بازی های ویدیویی یا کیوسک ها اندکی سخت تر است؛ اماکنی که احتمالاً کارکنان کنترل زیادی روی دست به دست شدن هدست ها ندارند. در این صورت، خود شما هم می توانید پوشش های محافظ را با قیمتی بسیار ارزان خریداری کنید. گونزالس پیشنهاد می کند که بازیکنان بعد از استفاده از کنترلرها و هدست های واقعیت، دست های خود را ضد عفونی کنند؛ چرا که بیماری ها به راحتی از طریق لمس چشم ها، گوش ها و دهان منتقل خواهند شد. اما آیا این اتفاق واقعاً به وقوع پیوسته؟ گونزالس می گوید مطمئن نیست آن توسعه دهنده چطور به این نتیجه رسیده که تبخال چشمی اش، ناشی از هدست واقعیت مجازی بوده است. تبخال چشمی گاهی از اوقات موجب بروز نشانه هایی می شود که به راحتی از سرخی چشم قابل تفکیک است. و این احتمال وجود دارد که توسعه دهنده مورد نظر با مشکلی جدی تر مواجه شده باشد. همچنین احتمال دارد که این داستان، صرفاً به صورت شاخ و برگ داده شده، از طرف کسی روایت شده باشد که خود آن را از فرد دیگری شنیده است. در واقع در توییت مربوط به این ماجرا، می بینیم که فردی داستان را از فرد دیگری که خود صرفاً داستان را شنیده بود، شنیده است. بدون تایید رسمی شخص مبتلا، احتمالاً نیازی به نگرانی در رابطه با تجهیزات واقعیت مجازی نیست. در حال حاضر، هیچکس نشنیده که شخصی به دلیل استفاده از هدست واقعیت مجازی در رویدادی گیمینگ، دچار مشکل خاصی شده باشد. هیچ گزارشی در حوزه پزشکی هم دیده نمی شود و گونزالس نیز می گوید طی فعالیت طولانی مدت خود، مورد مشابهی به چشمش نخورده است. به بیان واضح تر، طی این همه سال و بعد از استفاده صد ها هزار گیمر از تجهیزات گیمینگ، حتی یک مورد تایید شده از ابتلا به تبخال چشمی وجود نداشته است. بنابراین، می توان به این نتیجه رسید که کاربران با مشکل خاصی مواجه نخواهند شد. خطر تجهیزات واقعیت مجازی، از سایر تجهیزات گیمینگ مانند کنترلرها کمتر یا بیشتر نیست و با توجهی ساده به نظافت آنها، می توان از ابتلا به ویروس و بیماری های مختلف جلوگیری کرد. تمام ماجرا، تنها ترسی اغراق آمیز است که معمولاً با معرفی تکنولوژی های جدید، به اشکال متفاوت ظاهر می شود.