×
مطالب مرتبط:

با چند شیوه آسان به پوست خود لطافت ببخشید

سرویس کم وزن زندگانی فردا: برای مرطوب کردن پوست خشک در اینجا فرآورده هایی را به شما ارائه می‌کنیم. بدون اینکه به پوست شما لطمه برساند یا تاثیرات مخربی برخوردار باشد. پوست خشک حالتی هست که رویه لایه درم شما تاثیر می گذارد. برای اینکه پوست شما ن ...

جدیدترین تیزر «انزوا» رونمایی شد/ فوت یک زن در سانحه تصادف

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم سینمایی «انزوا» اولین ساخته بلند سینمایی مرتضی‌علی عباس میرزایی به تهیه کنندگی پیمان جعفری از جمعه ۱۹ آبان نمایش خود را در سینماهای تهران و شهرستان ها آغاز کرد. به تازگی دومین تیزر این فیلم توسط علی گرگین ساخته و رونمایی شده است. ...

تا کی جوش می­زنیم

غالباً جوش غرور از آغاز بلوغ حکایت می­کند که در دخترها یکی دو پارسال از آغاز عادت ماهانه ظاهر می­شوند، البته سن آغاز جوش متغیر هست. نکته جذاب اینجاست که در بعضی از اشخاص منحصرا ناحیه تنه جوش می­زند و در صورت مریض هیچ اثری از ...

پشت پرده سکوت عجیب جبهه پایداری

نامه‌ نیوز نوشت: غرویان با بیان اینکه سکوت جبهه پایداری عاقلانه‌ترین کار آنها است، گفت: می‌دانند که اگر می‌خواهند در فضای سیاسی کشور باقی بمانند باید توان از دست‌رفته خود را باز یابند و روی گزینه‌های قوی تری سرمایه گذاری کنند لذا چراغ خاموش پیش می‌آیند.حجت الاسلام مح ...

پشت پرده ماجرای جادوگری که به تمرین سایپا آمد فاش شد!

ابراهیم شکوری مدافع فصل پیش سایپا ادعا کرده فصل گذشته شخصی به تمرین سایپا آمده و به سرمربی وقت این تیم گفته که او باعث قهرمانی عجیب سپاهان در روز آخر لیگ شده و باید پولش را بگیرد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو،اصغر حاجیلو – سرپرست وقت سایپ ...

ماجرای نبود داروی چند میلیاردی آمریکایی در فهرست دارویی ایران

دبیر شورای بررسی و تدوین داروهای ایران، در واکنش به نبود داروی گران قیمت «اسپینرازا» در فهرست دارویی کشور، گفت: هنوز هیچ شرکت دارویی داوطلب واردات این دارو نشده است. دکتر شکوفه نیکفر در گفتگو با مهر، اظهارداشت: فهرست دارویی هر کشور ...

پشت پرده سکوت عجیب جبهه پایداری /غرویان: تحریک شان نکنید، سکوت شان به صلاح کشور است

حجت الاسلام محسن غرویان فعال سیاسی و از مدرسان حوزه علمیه قم درباره علت سکوت پایداری ها گفت: سکوت آن ها بیشتر به صلاح کشور است. اگر دوباره فعال شوند با حرف های تند و تیز خود علیه این و آن جنجال به پا کرده و موجب آشفتگی می شوند شما چرا می خواهید آن ها را تحر ...

جدیدترین خبرها از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا نوربخش مدیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ضمن ابراز تاسف از حادثه دلخراش زلزله استان های غربی کشور و ابراز همدردی با مصیب دیدگان بیان کرد: طی روزهای آینده مرحله داوری جایزه «باربد» سی و سومین جشنواره موسیقی ...

زن عجیبی که از پایش میخ و سوزن می بارد + تصاویر

 به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار حوزه خبر ها داغ گروه محیط مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خانم جوان هندوستانی  به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار ؛ خانم جوان هندوستانی که از پایش میخ، سوزن و سرنگ بیرون می شود باعث حیرت پزشکان هندی شده هست. بنا ...

شیردهی طولانی مدت عامل محافظت کودک در مقابل اگزما

بیوگرافی بهاره رهنما / عکسهای عروسی بهاره رهنما چکیده ای از بیوگرافی بهاره رهنما نام و نام خانوادگی : بهاره رهنما زمینه فعالیت : بازیگر تئاتر، تلویزیون، سینما، نویسنده، کارگر ...

وزیر خارجه لبنان: اگر حریری تا یکشنبه برنگردد گام های جدیدی برمی داریم

بیوگرافی بهاره رهنما / عکسهای عروسی بهاره رهنما چکیده ای از بیوگرافی بهاره رهنما نام و نام خانوادگی : بهاره رهنما زمینه فعالیت : بازیگر تئاتر، تلویزیون، سینما، نویسنده، کارگر ...

تکلیف ۳۰ تیم از ۳۲ تیم جام جهانی مشخص شد+عکس

تا امروز تکلیف ۳۰ تیم از ۳۲ تیم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مشخص شده است. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، با صعود شب گذشته دانمارک به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تکلیف ۳۰ تیم از ۳۲ تیم نهایی حضور در این مسابقات روشن شد.حالا از بین ۴ تیم، هندور ...

اعلام نرخ و شرایط فروش کوییک اتوماتیک پلاس (+عکس)

   سایپا شرایط فروش و نرخ پایانی محصول تازه خود با نام سایپا کوییک را گفت. به گزارش راهنمای سفر من به نقل از عصر ایران ، ماشینی کوییک سایپا با نرخ پایانی و قطعی ۴۲ میلیون تومان پیش فروش خواهد گردید و آن طور که اظهار شده هست مبلغ پیش فروش ...

نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.

از فیلم "دیترویت"; زمانی که همه سیاه و سفید شکل می

درباره فیلم «دیترویت»؛ زمانی تمام سیاه ها یک شکل می شوند

روزنامه آسمان آبی – ترجمه از دست پازل خلاق: آسمان آبی – ترجمه از دست پازل خلاق: فیلم کاترین بیگلو "دیترویت" به نظر من از دست دادن اخلاقی است. البته شفا بیگلو رفتن به یک دست بر روی واقعیت تاریخی " است که حساسیت بیننده نسبت به edcomm و بی عدالتی و تحریک. خشم در بیننده بیدار او را در برابر نابرابری در ایالات متحده امروز آن جست و خیز. آگاه است. ایمان بیگلو کاملا روشن است: toerien ترک نژاد پرستی که وحشیانه edcomm شیعه رخ داده است که در نهایت با در نظر گرفتن این است که همه در اجرای مجازات ... snd نیز می تواند علاوه بر این حافظه امر که با وجود گذشت نیم قرن از آن حوادثی که در فیلم شاهدش هستیم، اوضاع تاکنون هم دگرگونی چندانی نکرده هست ولی فیلم با نیت کارگردان ساخته نمی توان، فیلم با آدم ها و امکانات خلق می گردد و کاری که بیگلو برای منفعت دوربینش با بازیگران می کند، تهوع آور هست.     موضوع کلیدی فیلم، تندخویی پلیس- تندخویی افسران سفیدپوست پلیس – نسبت به اهالی سیاه پوست دیترویت در تابستان سال ۱۹۶۷ و شورش های سپس و تندخوییی هست که برای متوقف کردن شورش ها اجراء گردید. از همان ابتدای فیلم، بیگلو و فیلمنامه نویسش، مارک بول، اهالی سیاه پوست دیترویت را توده ای از آدم های یکسان و بی هیچ تمایزی می بینند. بیننده نمی فهمد این آدم ها در کافه به هم چه اظهار می کنند و بیگلو از فاصله ای دور آن ها را عکس می کند و تازه پس از هجوم سفیدپوستان هست که آن ها هویت متمایزی از هم پیدا می کنند و این یعنی سیاه ها منحصرا به ابزار سرکوب شدن و قربانی بودن شان در فیلم وجود خارجی دارند.در قسمت شورش ها، بیگلو ترکیبی از عکس ها به نظر آرشیوی از وقایع دیترویت را با عکس ها ساختگی با همان کم وزن اکشن سازی آشنای خودش ارائه می کند. دوربین روی دست، لرزان و تند فیلم، تقلیدی از کم وزن فیلمبرداری خبری هست. به نظر می رسد بیگلو اهتمام دارد با سیر دوربین به قصه و صحنه ای که ساخته، ارزش و اصالت همانندی ببخشد.     این قسمت از فیلم در متل الجیرز اتفاق می افتد.        با دیدن صحنه های خشن و پر از بیم و وحشت و خون متل الجیرز در «دیترویت» از خودم پرسیدم، چطور فردی توان دارد چنین صحنه هایی را کارگردانی کند؟ یک فیلمساز چطور توان دارد از بازیگرش بخواهد این اجراء خشن را نه یک بار که چندین بار تکرار کند؟ اصلا فیلمساز به چه علت احتیاج دارد حس درد و زجر فیزیکی متاثر از اجراء تندخویی بار پلیس را به بیننده جابه جا کند؟ این پرسش ها را هنگام تماشای «فهرست شیندلر» هم از خودم پرسیدم.    اسپیلبرگ چطور توانست از آدم ها بخواهد عریان پا به اتاق گاز بگذارند؟ همچنان که موضوع کلیدی «فهرست شیندلر» این هست که غرور و شجاعت بی محابا تا کجا پیش می رود که توان دارد چنین فیلمی خلق کند، در «دیترویت» مسئله های کلیدی این هست که بیگلو کوشش کرده وقایعی هولناک را با جزئیاتی تقلیل دهنده بازسازی کند.    دقیقا همچنان که پلیس در وقایع دیترویت دست به اجراءی تندخویی آمیز و شنیع زد، بیگلو همان صحنه ها را در «دیترویت» بازسازی کرد. قصه واقعی «دیترویت» چیزی نیست که روی پرده شاهد هستیم، اگر این قصه واقعی بود ضروری هست صدای آن ها را که در شکل گرفتن وقایع نقش داشتند می شنیدیم. بیگلو هم صحیح مانند پارکر و گیبسون از زجر و عذاب قربانی داستان برای فیلمش قصه می سازد. با وجود نیت صحیح فیلمساز، او بالاخره بیرون از قصه می ایستد و کوچک ترین نشانی از زاویه نگاه کرد شخصی کارگردان، خاطره اش از وقایع دیترویت یا نسبتش با مسئله های نژادپرستی در جامعه امروز در فیلم دیده نمی توان.   بیگلو درک سینمایی اش آن اندازه عمیق، اصیل و متمایز نیست که فیلمساز شایستهی برای عکس کردن وقایع دیترویت باشد. در تیتراژ انتهاءی فیلم توضیح داده می گردد که هیچ گزارش رسمی از وقایع رخ داده در متل الجیرز وجود ندارد و فیلم طبق مشاهدات و سخنان کسانی هست که آن جا حاضر بودن داشته اند. با خودم تفکر می کنم کاش می گردید فیلم این گفت و گو ها را به جای «دیترویت» می نگاه کردیم.  کاترین بیگلو، کارگردان و مارک بول، فیلمنامه نویس از ساخته شدن «دیترویت» می گویند «  «دیترویت» ساخته کارگردان تمجید شده در اسکار، کاترین بیگلو یکی از دردناک ترین حوادث تاریخ ایالات متحده را عکس می کند. شورش های سال ۱۹۶۷ در دیترویت که واکنشی به دهه ها سرکوب نژادی و به حاشیه راندن اقتصادی سیاهان بود. چطور خانمی سفیدپوست اهل سانفرانسیسکو از طبقه متوسط و فارغ التحصیل دانشگاه کلمبیا توان دارد آن تجربه دردناک را درک و عکس کند؟ آیا اصلا حق چنین کاری را دارد؟ ولی توان دارم این کار را بکنم و ۵۰ سال هست که فردی سراغ این واقعه نرفته هست.» » بیگلو تصمیم می گیرد اعتبارش به عنوان مشهورترین فیلمساز خانم را به مخاطره بیندازد و کمپانی مستقل و کوچک فیلمسازی آناپورانا را قانع کند که روی چنین پروژه جاه طلبانه ای سرمایه گذاری کند. «          بیگلو از وقایع دیترویت مطلع بود، ولی چیزی از واقعهی کشتن های متل الجیرز نشنیده بود تا آن که مارک بول، فیلمنامه نویس این پیشنهاد را برای ساخت فیلم با او مطرح نمود. بیگلو و بول پیش از این در سال ۲۰۱۲ در فیلم «سی دقیقه نیمه شب» و «مهلکه» برنده اسکار خوب ترین فیلم سال ۲۰۱۰، پیشینه مشارکت با یکدیگر را داشتند. بیگلو می گوید: «با حوادثی که امروز شاهدش هستیم، احساس کردم ضروری هست این قصه را تشریح کنم. امیدوارم این فیلم راه را برای آغاز دیالوگ در این باره باز کند و بالاخره بتواند شرائطی را که به نظر غیرقابل حل می رسد، آدمی و قابل درک کند.» پلیس ها یا سیاه ها دوقطبی سیاسی کشور هم به این دودستگی دچار هست.     و این یعنی «دیترویت» در کوشش برای باز کردن راه اظهار کرد وگو، سختی های بسیاری در پیش دارد. از این سابق فیلم در شرایط سیاسی متمایزی نسبت به وقت اکرانش، ساخته شده هست. بیگلو در مورد برتری ترامپ در انتخابات می گوید: «اتفاقی بود که واقعا حدس نمی کردیم.» اتهام های بیگلوآ»آخرین باری که بیگلو در حال تبلیغ فیلم آخرش بود، یک رسوایی سیاسی به بار آمد. « آ نائومی ولف، منتقد جامعه شناسی تا محلی پیش رفت که بیگلو را با لنی ریفنشتال، فیلمساز مبلغ حزب نازی قیاس کرد.       »  « ولی تفاوت این جا بود که پخش این فیلم ها به کمپانی های دیگری واگذار شده بود و «دیترویت» اولین فیلمی بود که آناپورنا وظیفه پخش آن را هم به عهده گرفت.    به جای اکران فیلم در اوج فصل جوایز که می توانست فروش قابل قبول و شانس فیلم در اسکار را بالاتر ببرد، آناپورنا «دیترویت» را در تابستان اکران کرد. حتی تیم سازنده فیلم هم در مورد چشم انداز تجاری فیلم خوش بین نبودند.    بول اذعان می کند که «دیترویت فیلم سختی هست. ما در زمانه حساسی حاضر بودن داریم و امیدوارم بیننده به چالشی که فیلم پیش می کشد واکنش ارائه دهد.» [» [در نهایت فیلم در لیست باخت های تابستان جای گرفت. بودجه فیلم ۳۴میلیون دلار بود درحالی که فیلم با ۲۱میلیون دلار فروش به کار خود انتهاء داد]. به مهلکه آمدن بیگلوبیگلو پیش از آن که به کارگردانی اسکاری مبدل گردد، سال ها مشغول فیلمسازی بود ولی به عنوان یک فیلمساز خلاف روند شناخته می گردید. « «مهلکه» که اسکار خوب ترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه را از آن خود کرد، بیگلو را به رتبه فیلمسازان درجه یک هالیوود ارتقا داد. « «مهلکه» علاوه بر این ها دگرگونیی در کم وزن فیلمسازی بیگلو پدید آورد و او را از آثار اولیه جالب و پرزرق و برقش جدا کرد و به روانه مستندگونه در فیلمسازی کشاند.  « بیگلو در این باره می گوید: «این فیلم چشم من را روی کم وزنی ژورنالیستی در فیلمسازی باز کرد و منظورم از کم وزن ژورنالیستی روش جابه جا کردن اطل
انتقاد از نحوه سفارش پوستر رویدادهای هنری فجر
اقتصادی سیاهان بود. چطور خانمی سفیدپوست اهل سانفرانسیسکو از طبقه متوسط و فارغ التحصیل دانشگاه کلمبیا توان دارد آن تجربه دردناک را درک و عکس کند؟ آیا اصلا حق چنین کاری را دارد؟ ولی توان دارم این کار را بکنم و ۵۰ سال هست که فردی سراغ این واقعه نرفته هست.» » بیگلو تصمیم می گیرد اعتبارش به عنوان مشهورترین فیلمساز خانم را به مخاطره بیندازد و کمپانی مستقل و کوچک فیلمسازی آناپورانا را قانع کند که روی چنین پروژه جاه طلبانه ای سرمایه گذاری کند. «          بیگلو از وقایع دیترویت مطلع بود، ولی چیزی از واقعهی کشتن های متل الجیرز نشنیده بود تا آن که مارک بول، فیلمنامه نویس این پیشنهاد را برای ساخت فیلم با او مطرح نمود. بیگلو و بول پیش از این در سال ۲۰۱۲ در فیلم «سی دقیقه نیمه شب» و «مهلکه» برنده اسکار خوب ترین فیلم سال ۲۰۱۰، پیشینه مشارکت با یکدیگر را داشتند. بیگلو می گوید: «با حوادثی که امروز شاهدش هستیم، احساس کردم ضروری هست این قصه را تشریح کنم. امیدوارم این فیلم راه را برای آغاز دیالوگ در این باره باز کند و بالاخره بتواند شرائطی را که به نظر غیرقابل حل می رسد، آدمی و قابل درک کند.» پلیس ها یا سیاه ها دوقطبی سیاسی کشور هم به این دودستگی دچار هست.     و این یعنی «دیترویت» در کوشش برای باز کردن راه اظهار کرد وگو، سختی های بسیاری در پیش دارد. از این سابق فیلم در شرایط سیاسی متمایزی نسبت به وقت اکرانش، ساخته شده هست. بیگلو در مورد برتری ترامپ در انتخابات می گوید: «اتفاقی بود که واقعا حدس نمی کردیم.» اتهام های بیگلوآ»آخرین باری که بیگلو در حال تبلیغ فیلم آخرش بود، یک رسوایی سیاسی به بار آمد. « آ نائومی ولف، منتقد جامعه شناسی تا محلی پیش رفت که بیگلو را با لنی ریفنشتال، فیلمساز مبلغ حزب نازی قیاس کرد.       »  « ولی تفاوت این جا بود که پخش این فیلم ها به کمپانی های دیگری واگذار شده بود و «دیترویت» اولین فیلمی بود که آناپورنا وظیفه پخش آن را هم به عهده گرفت.    به جای اکران فیلم در اوج فصل جوایز که می توانست فروش قابل قبول و شانس فیلم در اسکار را بالاتر ببرد، آناپورنا «دیترویت» را در تابستان اکران کرد. حتی تیم سازنده فیلم هم در مورد چشم انداز تجاری فیلم خوش بین نبودند.    بول اذعان می کند که «دیترویت فیلم سختی هست. ما در زمانه حساسی حاضر بودن داریم و امیدوارم بیننده به چالشی که فیلم پیش می کشد واکنش ارائه دهد.» [» [در نهایت فیلم در لیست باخت های تابستان جای گرفت. بودجه فیلم ۳۴میلیون دلار بود درحالی که فیلم با ۲۱میلیون دلار فروش به کار خود انتهاء داد]. به مهلکه آمدن بیگلوبیگلو پیش از آن که به کارگردانی اسکاری مبدل گردد، سال ها مشغول فیلمسازی بود ولی به عنوان یک فیلمساز خلاف روند شناخته می گردید. « «مهلکه» که اسکار خوب ترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه را از آن خود کرد، بیگلو را به رتبه فیلمسازان درجه یک هالیوود ارتقا داد. « «مهلکه» علاوه بر این ها دگرگونیی در کم وزن فیلمسازی بیگلو پدید آورد و او را از آثار اولیه جالب و پرزرق و برقش جدا کرد و به روانه مستندگونه در فیلمسازی کشاند.  « بیگلو در این باره می گوید: «این فیلم چشم من را روی کم وزنی ژورنالیستی در فیلمسازی باز کرد و منظورم از کم وزن ژورنالیستی روش جابه جا کردن اطلاعات هست.» » بیگلو قسمت عمده ای از «دیترویت» و همه سکانس های متل الجیرز را به ترتیب وقایع فیلمبرداری کرده هست.   او با اجتناب از کلوزآپ یا واید شات، هیچ صحنه ای را فدای تنگنا دوربینش نکرده و از هر غیرمنتظره که در صحنه در حال رخ دادن بوده فیلم گرفته تا احساسات تا محلی که محتمل هست واقعی عکس گردند. « » » تماشای عذاب آورِ عذاب»دستاورد بیگلو اثری هست که تماشایش برای بیننده عذاب آور هست. « «دیترویت» فیلمی هست که اخلاق در انتها در آن چیره نیست. مارک بول، فیلمنامه نویس می گوید: «هر فردی که در این حوادث حاضر بودن داشت، به روش خودش با قضیه کنار آمد. از این منظر می توان اظهار کرد دیترویت قصه کوشش برای بقا و روی دیگر آن هست.» » به سادگی می توان «دیترویت» را فیلمی به تعداد آورد که نگاهی زیاد بدبینانه به جامعه دارد.  آ » بیگلو با «دیترویت» کوشش کرده صدای خانم ها و مردانی را به گوش ما برساند که در آن شب هولناک در سال ۱۹۶۷ در متل الجیرز سرکوب، تحقیر، شکنجه و کشته گردیدند.