counter create hit
جهان

نظر ها:

مطالب مرتبط:
درخواست عفو حسابدار آشویتس رد شد

درخواست عفو حسابدار آشویتس رد شد

کمک به قتل حداقل ۳۰۰ هزار نفر در اردوگاه مرگ آشویتس در فاصله سال های ۱۹۴۲ تا ۴۴ اتهام اسکار گرونینگ ۹۶ ساله است. او در سال ۲۰۱۵ از سوی دادگاه شهر لونه بورگ به چهار سال حبس محکوم شد. بعد از صدور این حکم گرونینگ به علت کهولت سن و وضعیت نامساعد جسمی تق ...

اصلاحات بن سلمان پوششی برای کوتاه کردن دست مخالفان است

There is not such resource. You may have mistyped address. Please click home or search to go on.

خورشید یک ماه بر مسکو نتابید

به گزارش عصر ایران، هواشناسان روس می‌گویند که مسکو، پایتخت روسیه ماه پیش (دسامبر ۲۰۱۷) کم‌ترین میزان نور خورشید را داشت. طبق گزارش مرکز اصلی هواشناسی روسیه، ماه پیش نور خورشید تنها برای شش دقیقه به این شهر رسیده است. این در حالی است که در ...

وزیر دفاع قطر: دوحه آماده دفاع در برابر تجاوز احتمالی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، خالد بن محمد العطیه معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر اعلام کرد: قطر آماده دفاع از خود در مقابل هر تجاوز احتمالی است و توان دفاع از خود را دارد. وی افزود: دوحه همچنان حامی طرح شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح ام ...

محمود عباس: بیت المقدس پایتخت همیشگی فلسطین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شهر بیت المقدس را پایتخت همیشگی کشور فلسطین دانست. وی که در کنفرانس بین المللی دانشگاه الازهر مصر در خصوص بیت المقدس سخن می گفت در خصوص توط ...

روسیه:«نشست ونکوور» اعتبار و اقتدار سازمان ملل را به زیر سؤال برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روسیه روز چهارشنبه با انتقاد از تلاش مقامات آمریکا برای تشدید فشارهای بین المللی بر دولت کره شمالی، تأکید کرد که اینگونه اقدامات علاوه بر وخیم تر کردن بحران در شبه جز ...

اظهارات تیلرسون، هدف واقعی آمریکا برای خلع اسد از قدرت را فاش کرد

به گزارش مشرق، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته با تکرار ادعاهای بی‌پایه، حکومت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه را «فاسد» خواند و گفت که حکومت او نمی‌تواند ادامه پیدا کند.  ...

گوترش: برجام در حال حاضر زیر سوال است، اما باید آن را حفظ کرد

به گزارش مهر به نقل از ریانووستی، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت که توافق هسته ای با ایران در حال حاضر زیر سوال است، اما باید آن را حفظ کرد. گوترش گفت: برجام مورد بررسی قرار گرفته است اما این توافق چند جانبه که در راستای منافع مردم ایران و ...

لاوروف: لغو برجام پیامی نگران کننده به جهان خواهد بود/هیلی: ایران عامل بی ثباتی خاورمیانه است

به گزارش مشرق، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه برای بحث درباره اشاعه تسلیحات کشتار جمعی، جلسه‌ای سطح بالا با حضور برخی روسای‌جمهور، برخی وزرای خارجه و نمایندگان اعضا برگزار کرد. در ابتدای این جلسه «آنتونیو گوترش» دب ...

۴۲ درصد جنگل های شمال رو به قهقرا است/ ۷۰گونه درخت در معرض نابودی

به گزارش مهر، هادی کیا دلیری شامگاه پنج‌شنبه در همایش آینده طبیعت ایران به میزبانی سالن هلال‌احمر شاهرود بابیان اینکه ۴۲درصد جنگل‌های شمال کشور رو به قهقرا است، ابراز داشت: زیان و آسیب وارد به محیط‌زیست به‌هیچ‌وجه قابل‌برگشت نیست؛ اقدامات پس از مشاهده شاید سود ده باشد ام ...

ورود خودرو به داخل جمعیت در «ریو دو ژانیرو»/ حداقل 15 نفر زخمی شدند

ورود خودرو به داخل جمعیت در «ریو دو ژانیرو»/ حداقل 15 نفر زخمی شدند

به گزارش مشرق، رسانه‌ها در خبری فوری از ورود یک خودرو به داخل جمعیت در ریو دو ژانیرو خبر می‌دهند؛ اقدامی که تاکنون چندین زخمی برجای گذاشته است. حداقل 15 نفر بر اثر ورود خودرو به ...

ربات های چینی عازم کشتی غرق شده سانچی

مقام های چینی می گویند نفت نشت کرده از نفتکش ایرانی که یکشنبه در آب های شرق چین غرق شد چهار لکه به وسعت مجموعا ۱۰۰ کیلومتر مربع ایجاد کرده است. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از بی‌بی‌سی، مقام های چینی می گویند نفت نشت کرده از نفتکش ایرانی که ...

خانه وحشت؛ والدین شکنجه گر کالیفرنیایی تفهیم اتهام شدند

خانه وحشت؛ والدین شکنجه گر کالیفرنیایی تفهیم اتهام شدند

مایک هاسترین، دادستان منطقه ریورساید ایالت کالیفرنیای آمریکا جزئیات تازه ای از اتهامات پدر و مادری که ۱۳ فرزند خود را زندانی و شکنجه کرده بودند ارائه کرد. به گفته دادستان، فرزندان این خانواده مورد سوءاستفاده فیزیکی و عاطفی از سوی پدر و مادر خود قرار گر ...

چرا لحن ترامپ درباره برجام تندتر شد؟ / واکنش کنگره چیست؟

چرا لحن ترامپ درباره برجام تندتر شد؟ / واکنش کنگره چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : قانونگذاران آمریکایی اذعان می کنند که تازه ترین التیماتوم ترامپ بر سر توافق هسته ای ایران فشارها را بر قانونگذارانی که در حال تنظیم لایحه ای برای اصلاح برجام هستند افزایش داده است. ...

تسلط ارتش سوریه بر روستای «قیطل» در حومه جنوبی حلب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، ارتش سوریه و متحدانش به عملیات خود ضد تروریستها در جنوب حلب ادامه می دهند. بر اساس این گزارش؛ ارتش سوریه و متحدانش در حومه جنوبی حلب به پیشروی های خود ادامه دادند و بر روستای قیطل در جنوب روستای ام ...

کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران سعودی در یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، حملات توپخانه های نیروهای یمن به الحریقیه، و تبه السیمن در شرق ذباب باعث کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران سعودی شد. از سوی دیگر انفجار بمب در خودروی حامل مزدوران سعودی در ذباب باعث کش ...

تعطیلی برخی مدارس در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اسا اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش استان به علت بارش برف و برودت هوا، مدارس مقاطع ابتدائی و متوسطه دوره اول شهری و روستایی شهرستانهای سردشت و پیرانشهر فردا ۳۰ دی ماه 96 در نوبت صبح تعطیل است. بارش برف و باران که از عصر ام ...

فرصت سازی ترکیه برای جبهه مقاومت در ادلب

به گزارش مشرق، «سعدالله زارعی» در کانال تلگرامی خود نوشت: درگیری ترکیه و کردهای سوریه و در ادامه درگیری ترکیه با نیروهای امریکایی خیلی مهم است و در متن خود تهدیدات و فرصت هایی دارد که فرصت هایش بیش از ته ...

مخبردزفولی: همان کسانی که بورسیه ها را غیرقانونی دانستند، خودشان با تخلف بورسیه شدند/ کنکور استعدادپرور نیست و مغزها را معرفی نمی کند

مخبردزفولی: همان کسانی که بورسیه ها را غیرقانونی دانستند، خودشان با تخلف بورسیه شدند/ کنکور استعدادپرور نیست و مغزها را معرفی نمی کند

فارس نوشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی که مقام معظم رهبری از این نهاد به عنوان قرارگاه فرهنگی کشور نام می‌برند عهده‌دار  گسترش نفوذ فرهنگ اسلامی در شئون جامعه و تقویت انقلاب فرهنگی و اعتلای فرهنگ عمومی و تزکیه محیط‌های علمی و فرهنگی از افکار مادی و نفی مظاهر و آثار غرب ...

نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.

"سه دو عملکرد سی هنرمند سه روز" در موزه هنر هاي معاصر تهران

«سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز»، در موزه هنرهای معاصر تهران

"سه دو عملکرد سی دی و هنرمند را سی روز" نام جشنواره ششم از ریاست جمهوری او در حال حاضر در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. به گفته امیر راد مدیر انجمن nomia موسس و برگزار کننده این جشنواره است. این جشنواره از ویژوال تنها جشنواره تخصصی هنر نمایشی در ایران است که هر سال میزبان ۳۰ هنرمند از مناطق مختلف هنر است. با توجه به میله این جشنواره در هر یک از دوره های گذشته است. در بخش عملی و تئوری بر روی یکی از ویژگی های reformsare متمرکز در این دوره به عنوان تمرکز جشنواره در ارتباط با مکان و فضا در rformat. مدیر انجمن nominai موزه هنرهای معاصر در توضیح بیشتر این موضوع گفت: "ما در سال اول عمومی و نقش آن در عملکرد هنر . در سال دوم راجع به مکان واقعی صحبت کردیم و سال بعد راجع به زمان صحبت کردیم و سال گذشته درباره پروسه پرفورمنس آرت صحبت کردیم و امسال نیز چنین رویه ای را مد نظر داریم.» هنرمندانی چون محمدباقر ضیایی، علیرضا امیرحاجبی، امیر راد، اصغر دشتی، رامین اعتمادی بزرگ، آنیما احتیاط، رضا غیور، فراز فلاحی، مینا بزرگمهر، با کارهایشان در این فستیوال حضور دارند و هر هنرمند در مدت ۳۰ روز یک پرفورمنس‌آرت اجرا خواهد کرد. یکی از پرفورمنس های این فستیوال، کار کسری بردبار بود که در پرفورمنس خود به نقد وضعیت اجراهای نمایشی در تماشاخانه‌ها پرداخت. در این اجرا، میزی در وسط صحنه قرار داشت که دورتا دور آن با مخروط‌های زنجیر شده ورود ممنوع پوشیده شده بود. تعداد زیادی نمایشنامه بر روی این میز قرار داشت و در کنار این نمایش‌نامه‌ها مقدار زیادی غذا چیده شده بود و چهار پرفورمر در کنار میز نشسته بودند. اکثر نمایشنامه‌هایی که بر روی میز قرار داشت، از آثار نمایشی معروف مثل در انتظار گودو بود که این روزها بیش از سایر آثار نمایشی در تماشاخانه‌های تهران اجرا می شوند. کسری بردبار در این کار سعی کرده بود، از طریق مقایسه اجرای بی رویه و سطحی نمایش ها در ایران با خوردن غذا و زندگی مصرفی، وضعیت بلبشوی تئاتر در ایران را مورد انتقاد قرار دهد. او در مورد مضمون کار خود می گوید: «من دانشجوی تئاتر هستم و به عنوان مخاطب تئاتر پا به سالن نمایش می‌گذارم. الان روزانه بین ۱۰۵ تا ۱۲۰ نمایش در تهران اجرا می‌شود که اغلب آن‌ها قابل دیدن نیست. امروز این قدر دم‌دستی با نمایش و تئاتر برخورد می‌شود که عوامل اجرا فرقی با عوامل طبخ ندارند و یک نمایش در حد غذا خوردن پایین می‌آید. این قدر این فضا بی‌معنی شده که هر کسی به راحتی می‌تواند تئاتر کار کند. امروز با گذاشتن ۱۲ صندلی “دوازده مرد خشمگین” و با دو سطل آشغال “بازی یک و دو” بکت را کار می‌کنند.» پرفورمنس گروه آلفا نیز مربوط به تغییر فضا با نور، موسیقی و حرکت بود. همزمان با سخنرانی امیر راد، شش پرفورمنس آرتیست گروه آلفا شروع به پخش لیوان‌هایی در میان تماشاگران کردند و با چیدن پک‌های آب میوه و شیرینی بر روی یک میز در گالری شماره ۵ موزه فضا را به گونه‌ای رقم زدند که انگار قرار است مهمانی ترتیب داده شود. با اضافه شدن موسیقی به زمینه صحبت‌های راد، شش پرفورمنس آرتیست در جای خود فیکس شده و همزمان با تغییر ملودی، پرژکتورهایی که نور ماوراء بنفش منعکس می‌کردند فضای گالری را تسخیر کردند. لیوان‌ها و برخی از اشیائی که اعضای گروه از آن استفاده می‌کردند به گونه‌ای بود که بر اثر تابش این نور، نور ویژه ای تولید کرده که همین اتفاق، فضایی غیرواقعی را به وجود آورده بود. علیرضا امیر حاجبی نیز یکی دیگر از هنرمندان شرکت کننده در این فستیوال بود که در پرفورمنس خود، بر اساس دو الگو از جان کیج و لامونت یانگ، ۲۷ نت را در ۲۷ دقیقه خوانش کرد. امیر حاجبی در توضیح اجرای خود گفت: «این اجرا بر مبنای دو الگو از دو هنرمند شکل گرفته است. الگوی اول تا حد امکان آهسته جان کیج است که ششصد و چهل سال طول می کشد که قطعه اجرا شود و سال ۲۰۰۰ شروع شده و در سال ۲۶۴۰ در یک کلیسا هالبراشتات آلمان به اتمام می رسد. من همان ایده را کوچک کردم برای سه خط موسیقی. این سه خط می توانست در عرض یک دقیقه تمام شود که شامل بیست و هفت نت بود و من در اصل بیست و هفت دقیقه آن را اجرا کردم.» این هنرمند پرفورمنس در مورد الگوی دوم کار خود گفت: «الگوی دوم، الگوی یک آهنگساز مینیمالیست آمریکایی به نام لامونت یانگ بود که دوستش دارم و از کارهایش تقلید می کنم. او در یک قطعه ای به نام اترنال تیاتر، تکنیکی را که من اینجا اجرا کردم را خیلی گسترده تر و با وکالیست های درجه یک هندی کار می کند و آن یک نت است که به شکل های مختلف با تلفظ های مختلف ارائه می شود.، با سر با گلو با دندان و سینه. من این دو تا ایده را میکس کردم و این ایده را ارائه دادم.» امیر حاجبی همچنین درباره واکنش ها به اجرایش گفت: از زندگی روزمره و ترافیک و شلوغی به اینجا رسیدن سخت است. امروزه برای افراد همه چیز زود تمام می شود. این که تو بشینی و صبر کنی و از وضعیت عادی زندگی خارج شوی و گوش بدهی به تک تک این نت ها. اعوجاج های بدن پرفورمر را نگاه کنی. خوب معلوم است که این ها کمی سخت است اما شاید احتیاج است که موزیسین های ما، موزیسن های حرفه ای ما یک کارهایی در این حیطه انجام بدهند که یک مقدار صبر مخاطب تغییر کنید. به گفته این هنرمند؛ «لامونت یانگ، سه ساعت قطعه دارد بر چهار نت و چهار هارمونی. من نمی گویم همه بیایند این جوری گوش بدهند ، موسیقی پاپ احتیاج هست ، موسیقی راک و جز، هم احتیاج هست اما این ها یک کم از موسیقی جلوتر است. بعد از موسیقی است چرا که تو با هنر شنیدن سر و کار داری تا تولید صدا.» در یکی دیگر از اجراها- پرفورمنس آنیما احتیاط- پیش از ورود مخاطبان به گالری شماره پنج که محل اجرای پرفورمنس بود به هر مخاطبی یک شماره داده می شد که به نوعی هویت او برای ورود به اجرا محسوب می‌شد. مخاطب پس از ورود به گالری با زنی مواجه می‌شد که دو سطل بزرگ جلوی خود قرار داده بود که در یکی از آن‌ها مقدار زیادی تخمه آفتاب گردان ریخته شده بود و زن شروع به خوردن این تخمه‌ها می کرد. بعد از مدتی که همه مخاطبان در محل نشستند، اجرا کننده با خواندن شماره‌هایی که پیش از این به مخاطب داده بود هر یک از افراد را به گوشه‌ای برده و از آن‌ها می‌خواست که دست خود را به داخل دریچه‌ای وارد کنند و زمانی که او دستش را از دریچه وارد می‌کرد، مهری که نقشی از یک پرنده داشت بر روی دستش نقش می‌بست و یا بر روی آن نقاشی کشیده می‌شد. پس از آن، آنیما احتیاط، مخاطب را برای نشان دادن کتابی به بیرون از فضای گالری می‌برد و در نهایت کتابی را به دست مخاطب می‌داد و از او می خواست که کتاب را نگه دارد. آنیما احتیاط در توضیح شیوه پرفورمنس خود گفت: «نکته‌ای که در این اجرا اهمیت داشت آن است که به هیچ وجه این پرفورمنس، اجرایی مشارکتی نیست. در حقیقت مخاطب نمی‌تواند در خارج و بیرون از چارچوب خواست گروه کاری را انجام دهد و من این نکته را در پیش از اجرا به مخاطب عنوان کردم.» به گفته این هنرمند، او با این کار می‌خواست واکنش مخاطبان را مشاهده کند. پارسا صمدپور نیز در پرفورمنس خود با الهام از تصویری از یک فیلم بلاتار، سینماگر مجار، مخاطبان را به صف کرد و آنها را در مقابل تصویری از مردم جنگ‌زده اروپا قرار داد. در نهایت، مخاطب هنگام خروج از گالری، با تصویری از خود که در صف ایستاده بود مواجه می‌شد و گواهی ای نیز به دست او داده می‌شد که در آن نوشته شده بود: «گواهی شرکت در تماشای “اسب تورین” اثر بلا تار.» امسال بخش جدیدی نیز به نام «ویدیو پرفورمنس» هم به فستیوال «سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز» اضافه شد که طی آن تعدادی از ویدیو پرفورمنس ها برای نخستین بار در این فستیوال به نمایش درمی‌آید. «ویدئو پرفورمنس» یک شیوه بیانی جدید است که برای نخستین بار در ایران معرفی می شود. ششمین «فستیوال سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز» همه روزه تا سی ام دی‌ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست.