counter create hit
هنرهای نمایشی تلویزیون و رادیو سینما ویدئو سرگرمی و چند رسانه ای فرهنگ

نظر ها:

مطالب مرتبط:

سریال جایگزین پایتخت را بشناسید

همشهری آنلاین: با اتمام سریال «پایتخت ۵» و بازپخش دو قسمت پایانی این مجموعه، سریال «راه و بیراه» به کارگردانی داود بیدل از شنبه (۲۵ فروردین ماه) راهی آنتن می شود. ...

حاشیه عجیبی که برای مدیر عامل تراکتورسازی ایجاد شد !

شب گذشته برنامه موج فوتبال شبکه تلویزیونی سهند با حاشیه عجیبی روبه رو بود. میلاد وطن پرست مجری این برنامه با ذکر این موضوع که قرار بوده مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در برنامه حضور یابد، با صندلی خالی او سوالات وانتقادهایش را مطرح کرد.محمد جوا ...

خلاصه برنامه نود ۲۰ فروردین / امیدواری برانکو به حفظ تیم قهرمان

برنامه ۲۰ فروردین نود با محوریت بررسی هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر و قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم از ساعت ۲۲:۳۹ دوشنبه روی آنتن شبکه سه رفت. به گزارش آسمونی ، موضوع نظرسنجی این هفته انتخاب بهترین بازیکن پرسپولیس از بین سیدجلال حسینی، وحید امیری و عل ...

ویدئو / رونمایی از سامانه شفافیت مالی شهرداری تهران

نشست فصلی مدیران شهری تهران و مراسم رونمایی از سامانه شفافیت مالی شهرداری پایتخت بعدازظهر سهâشنبه (۲۱ فروردین) با حضور محمدعلی نجفی و سمیع الله حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد. این نخستین جلسه رسمی بعد از پذیرش استعفای نجفی و تعیین ...

فیلم | ماجرای جاماندن شی خارجی در شکم بیمار در عمل سزارین!

بر اثر بی توجهی ابزار کار پزشک در شکم خانمی که برای سزارین به بیمارستانی در کرمان مراجعه کرده بود، جاماند.

ضرورت تدوین برنامه ۵ ساله اصلاحات اقتصادی

وزیر اسبق صنعت گفت: وقتی قیمت ارز به خاطر وجود فرآیندهای تباهنده در بدنه اقتصاد افزایش می باید، هیچ رئیسی در بانک مرکزی و هیچ دولتی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب قادر به کنترل بازار نیست. ...

پخش «هیات مدیره» تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد/ حضور بازیگران جدید

پخش و تصویربرداری سریال «هیات مدیره» در فاز اول تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد و بعد از توقف ساخت فاز دوم این سریال ادامه پیدا می کند.

پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «جمشیدیه»

فیلمبرداری فیلم سینمایی «جمشیدیه» به کارگردانی یلدا جبلی به پایان رسید.

«لاتاری» و «به وقت شام» از «مصادره» پیشی گرفتند + جدول

در چهارمین هفته نمایش فیلم های اکران نوروزی، فیلم های اجتماعی از کمدی صدرنشین پیشی گرفتند و «لاتاری» در صدر جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

رقابت اصغر فرهادی و جعفر پناهی برای نخل طلا

فیلم های حاضر در بخش مسابقه اصلی هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن، امروز پنجشنبه ۲۳ فروردین معرفی شدند.

قول معاون سازمان برنامه و بودجه برای گران نشدن دارو

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: قول می دهیم با دلار ۴۲۰۰ تومانی، هیچ هزینه جدیدی به هزینه تهیه دارو در سبد خانوار ها تحمیل نشود.

کارگردان «پرواز به تاریکی»: برای دشمنی با دولت، تئاتر را دستاویز قرار ندهید

افشین هاشمی در واکنش به اعتراض یک کانال تلگرامی نسبت به تیزر نمایش «پرواز به تاریکی» در نامه ای سرگشاده نوشت: «برای دشمنی تان با دولت یا هر کس دیگری که ما نمی دانیم، تئاتر را دستاویز قرار ندهید.» ...

فیلم | چگونه باید ارز مسافرتی از بانک ها بخریم؟

سخنگوی بانک مرکزی گفت: برای دریافت ارز مسافرتی قبل از سفر، به بانک های سطح شهر مراجعه کنید.

اتفاق تلخ برای بازیگر «پایتخت» هنگام سقوط بالن!

نسرین نصرتی، بازیگر نقش فهیمه در سریال «پایتخت» برای اولین بار از اتفاق تلخی گفت که در صحنه سقوط بالن برایش رخ داد.

حضور 2 فیلمساز ایرانی در بخش اصلی جشنواره کن 2018

اصغر فرهادی و جعفر پناهی در بخش اصلی رقابتی فیلم دارند.

نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.

اولین نسخه از "شام" از 2500 طرح

نسخه اولیه «به وقت شام» 2500 پلان داشت

اخبار جهان گزارش) - "زمان شام" به کارگردانی و نوشته شده ابراهیم حاتمی کیا است که در واقع در این زمینه نشان داده شده دوره از جشنواره فیلم فجر پرده. فانتزی ماجراجویی و اکشن مهرداد خوشبخت کارگردان و تدوینگر سینما و.... به جمع آوری و هدایت واحد دوم از فیلم است. مهرداد خوشبخت به ذکر است که "دیدگاه های دائمی حاتمی کیا در فیلم "شام" نیز وجود دارد" گفت: این فیلم یک داستان کامل از وقایع با تمرکز بر موضوع داعش و گسترش خلبانان به مردم بی گناه سوریه. کارهای قبلی حاتمی کیا متفاوت و تجربه های جدید در آن است. برای مثال در زمینه جلوه های بصری و صحنه های اکشن که در فیلم "g" و سپس "محافظ" در حال حاضر دیده می شود در "شام" مهم تر است. سردبیر "زمان شام" و اشاره کرد: اول نسخه توسعه داده شده است در این فیلم بیش از ۲۵۰۰ طرح است. تالیف چندین ماه زمان برد، زیرا که حجم پلان ها بسیار زیاد بود و یک صحنه گاهی با شش دوربین، فیلمبرداری شده بود و در نهایت باید بهترین آن ها انتخاب می شد. او ادامه داد: یک مقدار از سختی های کار از این جهت بود که در سینمای ایران تجربه ساخت، چنین فیلم هایی را کمتر داشته ایم. گاهی زمان فیلمبرداری فکر می کردیم همه چیز خوب شده است، اما در تدوین دچار مشکلاتی می شدیم و باید برای آن راه حلی پیدا می کردیم. روش کار آقای حاتمی کیا اینطور بود که من در ابتدا سکانسی را بر اساس فیلمنامه و حرف هایی که با هم زده بودیم تدوین می کردم سپس با حضور ایشان اصلاحات یا تغییرات انجام می شد. خصوصیت بسیار مهم او این است که تعلق خاطر زیادی به پلان هایشان ندارند و حاضر است به نفع کلیت فیلم پیشنهادات تدوینگر را بشنوند و اگر به نتیجه رسید حذف، جابجا و تغییراتی اعمال شود. مهرداد خوشبخت با اشاره به اینکه "تدوین «به وقت شام» با پیشنهاد و اصرار بنده به صورت همزمان با فیلمبرداری آن انجام شده است" گفت: تدوین کردن یک فیلم به صورت همزمان می تواند باعث سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت فیلم شود و همچنین به بهبود کیفیت فیلم هم کمک می کند، زیرا در شیوه تدوین همزمان، کارگردان خیلی زود فیلمش را می بیند. به گفته آقای حاتمی کیا تاکنون هیچ یک از فیلم هایش به طور همزمان تدوین نشده بود و همیشه فیلمبرداری تمام می شده و سپس تدوین فیلم را آغاز می کردند، اما بعد از این تجربه، اذعان کردند که برای فیلم های بعدی شان هم همین کار را خواهند کرد و از این بابت خوشحالم که باعث نشدم ذهنیت ایشان نسبت به تدوین همزمان منفی شود. این کارگردان و تدوینگر درباره تجربه کارکردن با حاتمی کیا یادآور شد: ما قبل از این فیلم، تجربه کاری مشترکی نداشتیم و همدیگر را نمی شناختیم و فقط کار های مرا دیده بود از من دعوت کرد تا با او همکاری کنم. من هم با اشتیاق وخوشحالی پذیرفتم، چون کارگردان مورد احترام من هستند و این نوع تجربه را در مقطعی از فیلم «ملک سلیمان» هم با آقای بحرانی (به عنوان کارگردان یونیت دو) داشتم. تجربه های جدید همیشه برایم جذاب هستند و به انجام کار های سخت که به صبر و حوصله زیاد نیاز دارد تمایل شدیدی دارم بنابراین قبل از شروع فیلمبرداری و در مرحله پیش تولید جلسات زیادی داشتیم تا بتوانم به سلیقه ایشان نزدیک شوم و همچنین استوری بورد ها و کانسپت هایی که سهیل دانش اشراقی کشیده بود در این راه به ما خیلی کمک کرد. او ادامه داد: اینکه حاتمی کیا پذیرفت یک کارگردان دیگر در کنارش حضور داشته باشد، از مناعت طبع وتسلطش به کار سرچشمه می گیرد و هر کارگردانی زیر بار چنین تصمیمی نمی رود. من موظف بودم طبق سلیقه او استوری بورد هایی که به توافق می رسیدیم را اجرا کنم. البته او در جا هایی هم دست مرا باز می گذاشت و، چون تدوین این فیلم همزمان با فیلمبرداری انجام می شد، صحبت هایی بین ما شکل می گرفت تا به نظرات مشترکی دست پیدا کنیم. خوشبخت که به عنوان کارگردان یونیت دوم این فیلم بعضی صحنه های اکشن را کارگردانی کرده است، اضافه کرد: از فواید دو یونیت شدن برای فیلمبرداری می توان به این اشاره کرد که فشار سنگین روانی بر دوش کارگردان کمتر می شود و، چون ما می خواستیم فیلم را به جشنواره برسانیم اگر دو گروه نمی شدیم زمان را از دست می دادیم. دوم اینکه با این روش با وجود بالا رفتن سرعت فیلمبرداری، کیفیت فیلم پایین نمی آید. در جا هایی هم که گروه دوم وجود نداشت، من در کنار ایشان سر صحنه سعی می کردم مفید واقع شوم و متقابلا می خواستم از این امکانی که برای من میسر شده است کمال استفاده را ببرم. خدا را شکر در سکانس ها و پلان های یونیت دو، پلانی پیش نیامد که بخواهیم آن را تکرار کنیم. کارگردان یونیت دوم «به وقت شام» با اشاره به اینکه "ما در این فیلم صحنه هایی رئال داریم (مثل چپ کردن ماشین ها توسط بدلکاران) که با کمک جلوه های بصری که به فرایند ساخت فیلم کمک کردند و تلفیق خوبی صورت گرفت" تصریح کرد: من خوشحال بودم که آن ایده ها و تجربیاتی که شاید هیچ گاه به خاطر شرایط مالی امکان تحقق بخشیدن به آن وجود نداشت، در این فیلم قابلیت اجرا پیدا کرد و صحنه های پرهزینه و بزرگی ساخته شد. متأسفانه سینمای ما ظرفیت انجام این صحنه ها را به خاطر هزینه بالای آن ندارد مگر اینکه به شیوه دولتی سرمایه گذاری انجام شود. او تصریح کرد:متاسفانه یکی از موانع مهم ساخت فیلم های جنگی در سینمای ایران، هزینه هایی است که شهرک دفاع مقدس جهت اجاره لوکیشن و ادوات و مهمات به فیلم ها تحمیل می کرد که خوشبختانه از زمانی که شهرک سینمایی دفاع مقدس زیر نظر موسسه اوج قرار گرفت، کلیه این هزینه ها حذف شده اند و این کار کمک بزرگی به سینمای ایران و تولیدات جنگی کرده است. مهرداد خوشبخت درباره صحنه های حادثه ای فیلم «به وقت شام» گفت: ما چند خودرو را در این فیلم به طور کامل نابود کردیم و هزینه بالایی برای صحنه های اکشن دادیم که وجود شهریار شهباززاده به عنوان مدیر تولید و حمایت آقای خزایی به عنوان تهیه کننده این امکان فراهم شد. همچنین تهیه لباس ها و تجهیزات نیز هزینه زیادی داشت. صحنه های اکشن این فیلم در مکان های مختلفی فیلمبرداری شد. پلاتوی هواپیای غول پیکر ایلیوشین در تهران، بخشی از صحنه های بیرونی هواپیما در فرودگاه نیروی هوایی مهرآباد بازسازی شد و بخش دیگردر پایگاه هوایی شیراز و شهرک دفاع مقدس و بیایبان های اطراف تهران و البته بخشی هم در سوریه. او در صحبت های پایانی خود بیان کرد: به طور مثال ما در پلاتوی هواپیمایی که در تهران بود، صحنه را کات می کردیم و به درگیری بیرون هواپیما که در شیراز فیلم برداری می کردیم می پرداختیم. در صحنه هایی که هلی کوپتر نیز وجود دارد، بخشی از آن ها در تهران و بخشی دیگر در بیابان های اطراف تهران فیلمبرداری می شد، که اتصال دادن این ها با هم کار دقیقی بود، چه از لحاظ راکورد بازی و چه نورپردازی و جلوه های بصری و تدوین. در مجموع «به وقت شام» فیلم شلوغی بود و همه این ها به کارگردانی پر انرژی و متمرکز نیاز داشت. برای پایان فیلم زمان زیادی صرف تدوین شد تا به نتیجه مطلوب برسیم. در این میان ممکن بود اختلاف نظر هایی هم بین من و آقای حاتمی کیا رخ دهد، اما او کارگردان جسوری است و این امکان را به عوامل می داد تا نظرات خود را به راحتی بیان کنند.   منبع:ایسنا