counter create hit
مطالب برگزیده

نظر ها:

مطالب مرتبط:
سرگرمی یک دختر با آیفون X باعث اخراج پدرش از اپل شد

سرگرمی یک دختر با آیفون X باعث اخراج پدرش از اپل شد

چندی پیش یک ویدیوی کوتاه درباره عملکرد آیفون X توسط دختر یکی از مهندسان اپل روی یوتیوب منتشر شد. حالا مشخص شده این مهندس همان روز از اپل اخراج شده است. بروک پترسون (دختر مهندس اپل) در ویدیوی دیگری شرح داد که ویدیوی نگاه نزدیک آیفون X را در کافه تریای اپل و ...

جدیدترین گزارش مالی شرکت اپل اعلام شد

به تازگی گزارش های جدید از میزان فروش، درآمد و سود اپل منتشر شده است. در این گزارش به فروش ۴۶٫۷ میلیون آیفون در ۳ ماهه ی چهارم سال ۲۰۱۷ (Q4) اشاره شده است. در ادامه با بخشی از گزارش مالی اپل همراه باشید. ...

معرفی کتاب: دلبند عزیزترینم: نامه های چخوف و الگا کنیپر

معرفی کتاب: دلبند عزیزترینم: نامه های چخوف و الگا کنیپر

  شاید اغراق نباشد اگر بگوییم هنوز پس از گذشت بیش از یک قرن از مرگ چخوف، از درخشش خیره کنندهٔ او در عرصهٔ ادبیات داستانی و نمایشی چیزی کم نشده است. آنتوان پاولویچ چخوف در 1860 در اوکراین به دنیا آمد و از بیست سالگی به نوشتن داستان کوتاه و نمایشنامه ...

افتتاح دیوار اندوه در مسکو به دست پوتین

افتتاح دیوار اندوه در مسکو به دست پوتین

روز دوشنبه هفته پیش، روزی تاریخی برای مردمان روسیه بود. در این روز ولادیمیر پوتین -رئیس جمهور روسیه- یک بنای یادبود قربانیان سرکوب سیاسی در دوران شوروی سابق را افتتاح کرد. کاری که از یک نگاه، دست کم به صورت نمادین، گام مؤثری برای پیشگیری از محدودیت های سیاسی به ...

هدست واقعیت افزوده اپل سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد

به گزارش مجموعه زندگی به نقل از دیجی کالا مگ، شایعات درباره ساخت هدست واقعیت افزوده اپل زیاد است و اپل هم تمابل خود را برای ساخت این هدست چندین بار اعلام کرده است. تیم کوک در کنفرانس اخیر اپل اشاره کرد که “واقعیت ...

فروش بازی Call of Duty: WWII دو برابر نسخه قبلی بازی است

فروش بازی Call of Duty: WWII دو برابر نسخه قبلی بازی است

تصمیم شرکت بازی سازی اکتیویژن برای بازگشت به ریشه های مجموعه ی «ندای وظیفه» یا همان Call of Duty جواب داده است؛ جدیدترین قسمت این مجموعه بازی ها توانسته است فروشی بسیار خوب داشته باشد. فروش  ...

پوستر فصل جدید سریال Doctor Who منتشر شد

پوستر فصل جدید سریال Doctor Who منتشر شد

چندی پیش جدیدترین بازیگر شخصیت دکتر سریال Doctor Who (دکتر هو) معرفی شد. حال به تازگی پوستر جدیدی از این ستاره به طور رسمی منتشر شده است. به گزراش مجموعه زندگی ...

چرا شما به آیفون X یا هر اسمارت فون گران قیمت جدید دیگری واقعا نیازی ندارید؟

چرا شما به آیفون X یا هر اسمارت فون گران قیمت جدید دیگری واقعا نیازی ندارید؟

اگر درباره خرید آيفون X فقط به خاطر قیمت هزار دلاری اش تردید دارید؛ ما درباره خرید هر اسمارت فون گران قیمتی تردید داریم! فرقی نمی کند این گوشی از اپل، سامسونگ، گوگل یا هر شرکت دیگری باشد. می توان فهرستی طولانی از دلایل منطقی برای نخریدن یک گوشی گران قیمت ...

موزه بازی های آرکید مسکو: با ماشین های سرگرمی دوران اتحادیه جماهیر شوروی بازی کنید

موزه بازی های آرکید مسکو: با ماشین های سرگرمی دوران اتحادیه جماهیر شوروی بازی کنید

در مسکو؛ در میان کاخ های سربه فلک کشیده تاریخی و باشکوه، کلیساهای مشهور و انبوهی از آثار تاریخی مهم بشری؛ می توانید یک موزه جذاب و سرگرم کننده هم پیدا کنید: موزه SOVIET ARCADE MACHINES. در این موزه ده ها ماشین بازی آرکید قدیمی مربوط به ده های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ م ...

بازی موبایل Football Manager Mobile 2018 منتشر شد

نسخه جدید بازی Football Manager Mobile با ویژگی های جدیدی مانند لیگ MLS، افزایش دو برابری تعداد بازیکن ها، استادیوم های ورزشی جدید و غیره منتشر شد. ...

پوستر و تیزر تریلر انیمیشن The Incredibles 2 (شگفت  انگیزان ۲) منتشر شد

پوستر و تیزر تریلر انیمیشن The Incredibles 2 (شگفت انگیزان ۲) منتشر شد

کمپانی پیکسار (Pixar) سرانجام اولین تیزر تریلر انیمیشن مورد انتظار شگفت انگیزان ۲ (The Incredibles 2) را منتشر کرد. به گزارش مجموعه زندگی به نقل از زومجی، همانطور که روز جمعه هفته گذشته کمپانی پیکسار و والت دیزنی (Wa ...

بیوگرافی کامل بنیسیو دل تورو – Benicio del Toro

بیوگرافی کامل بنیسیو دل تورو – Benicio del Toro

بنیسیو مونسراته رافائل دل تورو سانچز معروف به بنیسیو دل تورو – Benicio del Toro، تهیه کننده و بازیگر اهل پورتوریکو است. از فیلم های معروفی که او بازی کرده است می توان به قاچاق(۲۰۰۰) اشاره کرد که ...

بیوگرافی کامل ربکا هال – Rebecca Hall

بیوگرافی کامل ربکا هال – Rebecca Hall

ربکا هال – Rebecca Hall بازیگری انگلیسی-آمریکایی می باشد. او از ۱۰ سالگی و با ایفای نقشی در اقتباسی تلویزیونی از رمان مرغزار بابونه(۱۹۹۲) به کارگردانی پیتر هال پا به عرصه سینما گذاشت. برخی از فیلم هایی ...

تراز هاي حمایت و مقاومت – ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺗﮑﻨﯿﮑﯽ سهام در ﺑﺎزار ﺑﻮرس اوراق ﺑﻬﺎدار

تراز هاي حمایت و مقاومت – ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺗﮑﻨﯿﮑﯽ سهام در ﺑﺎزار ﺑﻮرس اوراق ﺑﻬﺎدار

تراز هاي حمایت و مقاومت از مهمترین مفاهیم در روانشناسی بازار و عرضه و تقاضا هستند. این ترازها ، سطوحی از قیمت ها هستند که تجار تمایل به خرید سهام در نزدیکی تراز حمایت و یا فروش سهام خود در نزدیکی تراز مقاومت دارن ...

مولفه های آينده – آینده پژوهی و نحوه تعامل و تاثیر آن بر سایر علوم

مولفه های آينده – آینده پژوهی و نحوه تعامل و تاثیر آن بر سایر علوم

یکی از مهم ترین اقداماتی که می توان برای شناخت آینده انجام داد، شناسایی مولفه های آينده است . اینکه آینده از چه ابعادی تشکیل شده است کمک خواهد کرد که ذهنیت و شناخت بهتری نسبت به آینده فراهم شود.دانش آینده پژوهی ب ...

رسم خط روند – ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺗﮑﻨﯿﮑﯽ سهام در ﺑﺎزار ﺑﻮرس اوراق ﺑﻬﺎدار

رسم خط روند – ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺗﮑﻨﯿﮑﯽ سهام در ﺑﺎزار ﺑﻮرس اوراق ﺑﻬﺎدار

براي رسم خط روند نیاز به دو یا چند نقطه داریم. هر چقدر تعداد نقاط رسم خط روند بیشتر باشد اعتبار و درستی درجه حمایت (یا مقاومت) مربوط به خط روند بیشتر اثبات میشود. ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺗﮑﻨﯿ ...

شکسته شدن خطوط روند – ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺗﮑﻨﯿﮑﯽ سهام در ﺑﺎزار ﺑﻮرس اوراق ﺑﻬﺎدار

شکسته شدن خطوط روند – ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺗﮑﻨﯿﮑﯽ سهام در ﺑﺎزار ﺑﻮرس اوراق ﺑﻬﺎدار

شکسته شدن خطوط روند بیانگر این مسئله است که همانطور که قیمتها به واسطه تغییر انتظارات ، در سطوح حمایت و مقاومت نفوذ می کنند ، میتوانند در خطوط فرضی روندهاي افزایشی یا کاهشی نیز ، نفوذ نمایند(تغییر روند) ...

تشخیص اعتبار خطوط روند – ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺗﮑﻨﯿﮑﯽ سهام در ﺑﺎزار ﺑﻮرس اوراق ﺑﻬﺎدار

تشخیص اعتبار خطوط روند – ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺗﮑﻨﯿﮑﯽ سهام در ﺑﺎزار ﺑﻮرس اوراق ﺑﻬﺎدار

تشخیص اعتبار خطوط روند ضروری است زیرا روندها قدرت تشخیص مناسبی به تحلیل گر میبخشند، ولی اگر درست و بموقع بکار برده نشوند و یا معتبر نباشند میتواند نتیجه عکس داده و اخطارهاي خرید و فروش غلط اعلام کند . ...

نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.

فروشنده، فیلمی که ارزش بیش از یک بار دیدن را دارد!

فروشنده، فیلمی که ارزش بیش از یک بار دیدن را دارد!

بالاخره فرصتی دست داد تا فروشنده اصغر فرهادی را ببینم، فیلمی که به علت درخشش در کن (ربودن جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه‌نویسی) و نیز جنجال‌هایی که حتی این روزها هم همچنان بر سر اجازه نمایش‌اش در برخی از شهرها وجود دارد، بسیار جلب توجه کرده بودم. اما مهم‌تر از آن ما منتظر بودیم ببینیم که این بار فرهادی ما را رو در روی کدام پایان «باز»، یا «قضاوت» یا «سؤال اخلاقی» قرار خواهد داد. اخطار: خواندن این مطلب، داستان فیلم را کم و بیش لو خواهد داد. لطفا آن را بعد از دیدن فیلم بخوانید! ساختن فیلم بر اساس یک تم، کاری بالقوه خطرناک است. شما عملا یک عامل غافلگیری را ندارید و چون فیلم‌هایتان از یک جنس است، بیننده همیشه ناخودآگاه تمایل پیدا می‌کند، آنها را با هم مقایسه بکند و مثلا بگوید فیلم فروشنده از «درباره الی» بهتر بود، اما از «جدایی نادر از سیمین»، ضعیف‌تر! پیش از دیدن فیلم، هیچ نقدی را نخواندم، چون از لو رفتن داستان فیلم واهمه داشتم و می‌ترسیدم که این لو رفتن، لذت دریافت ناب و دست‌اول فیلم را از بین ببرند و حتی برداشتم و دریافتن را دگرگون و منحرف کنند. فیلم با یک صحنه عجیب شروع شد، ساختمانی که به خاطر گودبرداری در کنار آن، می‌لرزید، پی‌اش نشست کرده بود و ساکنانش در پی تخلیه آن بودند. یک زن و شوهر جوان با بازی ترانه علیدوستی و شهاب حسینی هم از جمله همین ساکنان هستند. در لحظات خطیر تخلیه ساختمان، ماشین گودبرداری، همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. خب! این صحنه، به گمانم مقداری یک صحنه تمثیلی خیلی رو از آب درآمده بود و به سادگی می‌شد آن را به جامعه در حال سقوطی نسبت داد که نمی‌شود کاری برایش انجام داد و وقفه و درنگی در کار مسببان این سقوط هم در کار نیست. مرد این داستان دبیر است و در ضمن به همراه همسرش اهل هنر تئاتر هم هستند و به بازیگری، مشغول. آنها نمایش مشهور مرگ فروشنده آرتور میلر را روی صحنه دارند. همراه پیش رفتن داستان، ما صحنه‌هایی از اجرای این نمایش را هم می‌بینیم و بخشی از دلمشغولی ما این است که ربط بین هر قسمت از داستان اصلی فیلم و بخش کوتاه تئاتر را پیدا کنیم و یا اینکه اصلا دریابیم، چرا فرهادی این نمایش خاص را برگزیده است و چرا این همه در کل فیلم روی آن تأکید کرده است. به باورم، برای فهم بهتر فیلم شما باید کتاب مرگ فروشنده را بخوانید (دانلود از فیدیبو) یا اینکه نمایش تلویزیونی‌اش را ببینید(یوتیوب). نمایشی که گرفتاری انسان در چنگ نظام و تمدنی سنگدل، بی‌اعتنا و وحشت‌زا که هیچ چیز، جز سود نمی‌بیند و برای زندگی و توانایی‌های ذاتی انسان، ارزشی قائل نیست. انسان به مثابه میوه‌ای است که سرمایه‌داری عصاره آن را می‌مکد و وقتی دیگر عصاره‌ای نداشت، به دور می‌افکندش، تا وقتی سود می‌آورد و «فروشنده خوبی است»، مفید است و بعد باید رهایش کرد. داستان رفته رفته شکل می‌گیرد، درمی‌یابیم که این زوج، زوج آس و پاسی هستند که بعد از دست دادن سرپناهشان، به لطف کارگردان نمایش، آپارتمان محقر دیگری پیدا می‌کنند. اما در ادامه، صحنه کلیدی فیلم شکل می‌گیرد، زن به تصور اینکه شوهر زنگ آپارتمان را زده، شتاب‌زده، درها را می‌گشاید، شخصی وارد می‌شود و ما البته بدون اینکه صحنه رو در رویی را ببینیم، درمی‌یابیم که به زن تعدی شده است و به ناگاه او را با سری خون‌آلود در بیمارستان می‌بینیم. زن، توضیح شفافی از حادثه نمی‌دهد، مرد هم تا به انتها از زن جزئیات را نمی‌پرسد، طوری که ما به صراحت تا انتهای فیلم نمی‌فهمیم که تجاوز به معنی حقوقی کلمه رخ داده است یا یک مزاحمت در حد لمس و درگیری فیزیکی صرف رخ داده است. در ادامه فیلم متوجه می‌شویم که آپارتمانی که به این زوج واگذار شده، منزل سابق زنی بدنام بوده است که عادت داشته است، «مشتری‌»هایش را به آپارتمان بیاورد. از همان صحنه تعدی، درمی‌یابیم که باز حدیث انتقام شخصی، پیگیری قانونی، بخشش، یا اصلا شیوه تعامل زن و مرد، بعد از رخ دادن این ناگواری در میان است و این چیزی بود که ناآگاهان و یا مغرضان صدا و سیمایی، بدون اینکه چیزی از فیلم بدانند، تعبیر به غیرت‌فروشی در این فیلم کرده بودند و از بعضی فرهادی، سعی می‌کردند مانع نمایش فیلم بشوند. اما خودمانیم، داستان انتقام یا بخشش هم، داستانی فرسوده در جامعه و سینمای شده است، بنابراین انتظار داشتیم که فرهادی با شیوه‌ای نو، این مهم را مطرح کند. پیگیری مرد و بهت زن ادامه پیدا می‌کند. مرد در دو راهی شکایت قانونی یا پیگیری شخصی است و زن همچنان «ظاهرا» در مرحله شوک است. زن اظهار می‌کند که نمی‌خواهد با شکایت قانونی یک بار دیگر مجبور به توضیح جزئیات آن صحنه ناگوار شود و روح و روانش را بیشتر بیازارد، مرد هم با مقاومتی مختصر، قبول می‌کند و خودش آستین بالا می‌زند. شوک زن رفته‌رفته، شکل دیگری به خود می‌گیرد و شک‌هایی در ما در مور ماهیت حادثه برمی‌انگیزد. در ادامه فیلم با سه مسئله روبرو می‌شویم: ۱- مستأجر قبلی آپارتمان، همان زن بدنام کیست، آیا نقشی در ایجاد حادثه داشته است؟ هیجان‌زده ما با گذاشتن قطعاتی از پازل، درمی‌یابیم که این زن، یک غریبه نیست و یک آشناست. در اینجا فرهادی مثل یک کارگردان فیلم‌های کارآگاهی و جنایی، ظریف عمل کرده است و ما ظرافت و دقت و تعلیقی در سکانس‌های، منتهی به این کشف، می‌شویم که در سینمای ایران کمتر سابقه دارد. ۲- سرانجام به صحنه‌ای می‌رسیم که انتظارش را داشتیم، با متجاوز چه باید کرد؟ آیا باید تحویل قانونش داد، شکنجه‌اش کرد، آبرویش را از او سلب کرد؟ قهرمان مرد داستان تا به انتها با خودش کلنجار می‌رود که چه کند. اوضاع وقتی دراماتیک می‌شود که مردی به عنوان متجاوز معرفی می‌شود، هیچ سنخیتی با یک متجاوز خشن تیپیکال ندارد، نه جوان و هیکلی است، نه بی‌آبرو و هرزه است! ۳- فیلم تمام می‌شود. این بار دیگر ظاهرا یک پایان ناتمام نداریم، قهرمان داستان، تصمیم گرفته که چه کار کند. ما ظاهرا باید به این سؤال پاسخ دهیم که او کار نیکویی کرده است یا نه؟ آیا او می‌توانسته طوری دیگر عمل کند؟ آیا این بار، همان طور که همسرش قبلا اخطار کرده بود، تصمیم او منجر به جدایی و منفک شدن دست‌کم روحی‌اش از همسرش می‌شود؟ و اصلا «فروشنده»ی داستان ما، کدام یک بوده است: مرد متجاوز یا قهرمان مرد؟ ۴- بله! قرار بود با ۳ سؤال مواجه شویم، اما آیا سؤال چهارمی را هم می‌شود مطرح کرد؟ از دیرباز عادت داشتم که وقتی مقاله‌ای از ژورنالیست پرآوازه‌ای بخوانم، با خودم بگویم که اگر خودم می‌خواستم همان مقاله را بنویسم، چطور می‌نوشتم‌اش! موقعی که فیلم تمام شد، هنوز با یک حیرانی مواجه بودم. آیا فیلم به تمامی همین بود؟ آیا فرهادی یک ناتمامی ظریف و ناپیدا را با زیرکی در فیلم نگنجانیده؟ بنابراین صبح روز بعد، با خودم کلنجار رفتم تا به خودم بقبولانم که چنین چیزی در کار بوده است، یا لااقل اگر خودم فرهادی بودم، این مطلب را در فیلم پنهان می‌کردم. چه چیز را؟ این مطلب را که شاید، «شاید»، متجاوز معرفی شده، واقعا متجاوز نبوده است! متجاوزی با آن شدت بیماری قلبی عروقی چطور می‌توانسته به صورت فیزیولوژیک و عملی متجاوز بوده باشد. صحنه تجاوز در حمام اتفاق افتاده بود، اما ظاهرا روز بعد قهرمان مرد داستان، لباس زیر یک مرد را کنار تخت زن پیدا می‌کند و به دور می‌افکند. مقداری پول، در اتاق پیدا می‌شود. پولی که ظاهرا متجاوز به تصور اینکه با زن بدنام همیشگی خواهد بود، کنار گذاشته بود، اما متجاوز داستان، وقتی از او سؤال می‌شود که چقدر کنار گذاشته باشد، از پاسخ عاجز می‌شود. عنوان این پست، به شما توصیه می‌کند که فیلم را باید بیش یک بار ببینید. راست‌اش من فیلم را فقط یک بار دیده‌ام و بنابراین نمی‌توانم از روی حافظه، به درستی همه شواهد را کنار هم بگذارم. شاید هم تیپ موفقی که فرهادی برای متجاوز درست کرده بود، این دل‌رحمی یا آرزوی به فنا نرفتن متجاوز را به صورت پارادوکس در من برانگیخته تا حدی که می‌خواهم شاهدی بر گناهکار نبودنش پیدا کنم. اما خب، به نظرم هیجان‌انگیز است که چنین آلترناتیوی را هم در نظر بگیریم! در نظر بگیرید که متجاوز به قصد حفاظت از شخصی، همه چیز را به گردن گرفته باشد! اما در مورد فیلم، صرف‌نظر از داستان و جنبه‌های کارآگاهی‌اش چه می‌توان گفت؟ مثل همیشه فرهادی خیلی قوی عمل کرده است. داستان را با ظرافت و مهارت پیش می‌برد و پیداست که فیلمنامه را بسیار پرداخت کرده است و هیچ دیالوگ و صحنه‌ای در آن، تصادفی درج نشده است. بازی ترانه علیدوستی و شهاب حسینی بسیار قوی است، اما اجازه بدهید که ما بازی فرید سجادی را هم بستاییم که چیزی کمتر از شهاب حسینی ندارد و توانسته به خوبی حس بهت، شرمندگی، گناه، بیماری و بیچاره بودن را هم القا کند. اگر بازی خوب او نبود و اگر فرهادی نمی‌توانست به خوبی از او بازی بگیرد، ما اصلا با یک پایان‌بندی خوب روبرو نبودیم. استفاده فرهادی از صحنه‌های تئاتر مرگ فروشنده، از یک سو زیباست و از سویی مقداری هم در برخی از جاهای فیلم، برای برخی از بیننده‌های فیلم که آشنایی با این نمایش ندارند، آزاردهنده می‌شود. نوشته فروشنده، فیلمی که ارزش بیش از یک بار دیدن را دارد! اولین بار در یک پزشک پدیدار شد.