×

مطالب مرتبط:

جدیدترین خبرها از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا نوربخش مدیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ضمن ابراز تاسف از حادثه دلخراش زلزله استان های غربی کشور و ابراز همدردی با مصیب دیدگان بیان کرد: طی روزهای آینده مرحله داوری جایزه «باربد» سی و سومین جشنواره موسیقی ...

پیام تسلیت جمعی از شعرا به زلزله زدگان استان کرمانشاه

جمعی از شاعران کشور با انتشار پیام تسلیت به مردم استان کرمانشاه، با بازماندگان این حادثه دلخراش ابراز همدردی کردند. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر ساعاتی پس از زلزله مهیبی که شامگاه ۲۱ آبان‌ماه در کرمانشاه رخ داد ...

فیلم جدید وودی آلن جشنواره استانبول را افتتاح می کند

به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، پنجمین جشنواره فیلم «بسفر» با نمایش جدیدترین فیلم وودی آلن کار خود را آغاز می کند. به نقل از ام نیوز، «چرخ شگفتی» یا «واندر ویل» در اولین شب این جشنواره که جمعه آینده کلید می خورد، اکران می شود. وودی آلن با ای ...

ارسال ۱۰ بالگرد مواد غذایی به روستاهای حادثه دیده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد:رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر می گوید: همه امکانات خود را به کار گرفته ایم تا هیچ خانواده حادثه دیده ای بدون چادر شب را سپری نکند. به گزارش پارسینه، مرتضی سلیمی در ارتباط زنده با شب ...

تارانتینو تکذیب کرد/ فیلمی درباره «چارلز منسون» نمی سازد

براساس گزارش ایندی وایر، کارگردان آمریکایی که عاشق ساختن فیلم‌های جنجالی است ، به نظر می‌رسد موضوع چارلی منسون را دیگر خیلی زیاده از حد جنجالی دیده باشد زیرا اعلام کرد این که فیلم جدیدش درباره این شخصیت باشد شایعه‌ای بیش نیست. اوایل امسال شایعاتی منتشر ...

نباید دنبال حذف و فیلترینگ فضای مجازی باشیم/راههای زندگی در دنیای دیجیتال را بیابیم

جمشید جعفر پور روز چهارشنبه با حضور در غرفه ایرنا مستقر در یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال به شعار این دوره نمایشگاه مبنی بر فضای مجازی سالم، مفید و ایمن اشاره کرد و گفت:به دلیل آنکه با پدیده نوین روبرو هستیم و سابقه زیادی در فضای مجازی نداریم، شا ...

هزار تسلیت یک بطری آب برای کودک زلزله زده نمی شود/ روایت شاعر سرشناس از تجربه ای مشترک

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حامد عسگری شاعر جوان، درباره زلزله غرب ایران نوشت: «من خودم اهل شهرستان بم‌ هستم. خودم زخم‌خورده زلزله‌ام. خودم شش سال در سرما و گرما در چادر و کانکس زندگی کردم. خودم 47 عزیز از دست داده‌ام. پست، هشتگ و طرح گرافیکی کرمانشاه برای تسلیت ...

انتقاد از نحوه سفارش پوستر رویدادهای هنری فجر

هر سال پوسترهای جشنواره‌های هنری فجر (موسیقی، تئاتر، فیلم، تجسمی، شعر) با نقد و نظرهایی همراه است و حال با نزدیک شدن به برگزاری این رویدادها در سالجاری کم کم سفارش طراحی پوسترهای این رویدادها از سوی ستاد جشنواره ها آغاز می شود که به همین منظور با بهرام کلهرنی ...

جدیدترین تیزر «انزوا» رونمایی شد/ فوت یک زن در سانحه تصادف

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم سینمایی «انزوا» اولین ساخته بلند سینمایی مرتضی‌علی عباس میرزایی به تهیه کنندگی پیمان جعفری از جمعه ۱۹ آبان نمایش خود را در سینماهای تهران و شهرستان ها آغاز کرد. به تازگی دومین تیزر این فیلم توسط علی گرگین ساخته و رونمایی شده است. ...

گاهی از تازه ترین بازی های آنلاین مهمترین انتظار نوجوانان در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، تعدادی از نوجوانانی که در چهارمین روز نمایشگاه رسانه های دیجیتال به مصلای تهران آمده اند مهمترین انتظار خود را آگاهی از آخرین بازی آنلاین و نیز امکان بازی در غرفه ها عنوان کردند. امیر محم ...

آیت الله قاضی به علامه طباطبایی چه توصیه ‏ای کرد؟/پای درس اخلاق مرحوم علامه طباطبایی /کلمات قصار از علامه طباطبایی/صوت+فیلم+تصاویر

به گزارش گروه فرهنگ جهان نیوز، حامد زبیراوی،در آخرين روز سال 1321 هجري قمري (مقارن با سال 1281 هجري شمسي) ستاره اي درخشان در آسمان سلسله جليل القدر سادات طباطبايي تبريز هويدا شد و خداوند به سيدمحمد قاضي طباطبايي فرزند پسري هديه داد كه نامش را سيدمحمدحسين گذ ...

انتقاد روزنامه جوان از بازگشت رادیو هفتی ها به تلویزیون

منصور ضابطیان و محمد صوفی، تهیه‌کنندگان برنامه تلویزیونی «رادیو هفت» این بار قرار است برنامه‌ای مشابه را برای شبکه «شما» تولید کنند. رادیو‌هفتی‌ها که قرار بود از ابتدای مهر ماه سال ۹۵ برنامه‌ای با نام «رادیو شب» در شبکه «شما» اجرا کنند، به دلایلی بعد از تولید چند آیتم اجاز ...

همه بخش های حکومت درباره آسیب های اجتماعی حساسیت داشته باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به عنایتی که رهبر معظم انقلاب در زمینه آسیب‌های اجتماعی مبذول داشتند همه بخش‌های حکومت باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی با حساسیت پیگیر باشند که گزارشی در این زمینه مطرح و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.     ...

جبهه های ما را امام حسین(ع) نگه داشت

برنامه‌ای دیگر از «چهل چراغ» با گفت و گوی محمدرضا شهیدی فرد با محمد داوودی؛ فیلمبردار باسابقه سینمای ایران همراه بود. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ در ابتدای برنامه محمدرضا شهیدی فرد با اشاره به دغدغه مندی فعالیت‌های «محمد داوودی» ...

نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.

برای تعیین مرجع موسیقی در ارکستر ملی محدودیت وجود دارد

برای انتخاب یک رپرتوار موسیقی در ارکستر ملی محدودیت هایی وجود دارد

موسیقی کلاسیک در سراسر جهان رشد بسیار سریع است. بنابراین انتخاب یک مرجع موسیقی کلاسیک رو به رشد کار دشوار است اما در ارکستر ملی محدودیت وجود دارد. به گزارش زمان خود را. سازمان فرهنگی و هنری Roadkill به دلیل ویژگی ها و شرایط احتیاط این است که مهم ترین موسسه هنر nmeth کشور دارای ظرفیت و پتانسیل بسیاری در زمینه های زیر مربوط به تئاتر و موسیقی و مناطق pinardi بین دو کشور است. اما این بنیاد در سال های اخیر با چالش های در زمینه بررسی برنامه . از بسته شدن فعالیت ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی باز و چالش های خود را خوردن کمبود بودجه و مشکلات مربوط به پرداخت دستمزد نوازندگان و تعمیر و نگهداری و بهبود ساختمان های تحت اختیار این نهاد است. همه و همه چالش ها و حاشیه های زیادی تولید شده است کسانی که فکر می کنم در مطبوعات و رسانه های ریز و درشت جهان از این مشکلات و راه های های مختلف های مختلف با رویکرد ارائه شده است. AA fior اول سال ۹۵ اندود مدیر کل فرهنگی هنری رودکی انتخاب شد و همان زمان و در همان ابتدا از پذیرش این مسئول و ... برنامه ها و اهداف با رسانه ها و در میان چپ. اکنون پس از گذشت حدود یک سال و نیم با او صحبت بنابراین ما می دانیم که چه میزان از اهداف برنامه های کاربردی محقق و اگر hassidim وجود دارد در بخش Ltih). این مدرن و موشکافی است. از زمان آغاز به کار خود را از دست داد بنیاد Roadkill تا کنون. چه مقدار aidaliesa در برنامه ریزی و اجرای برنامه های یک سند در بنیاد چه مقدار از espinette محقق است ؟ از سال گذشته به این سال در کنار یکدیگر فکر نمی کنم در این سال نیم اتفاقات خوبی افتاده و شاید اتفاقاتی هم افتاده که خوشایند برخی نبوده است. یعنی در ارزیابی و نقد این عملکرد ممکن است برخی نمره مطلوب بدهند و برخی خیر. آن‌چه درباره بنیاد رودکی می‌توانم به شما بگویم این است که این بنیاد به‌واسطه فضاها و امکاناتی که در اختیار دارد بخشی از جامعه هنری محسوب می‌شود، بنابراین اگر فعالیت‌های هنری به‌طور کلی توانسته باشد نمره خوبی بگیرد، طبیعتا بنیاد هم به‌همان نسبت نمره مطلوبی را دریافت می‌کند، یا احیانا اگر در هنر ما ضعف و کاستی وجود داشته باشد، بنیاد هم از آن مستثنی نیست ولی جمع‌بندی‌ بنده در این یک سال و نیمی که حضور داشته‌ام این بوده که بنیاد از بحران‌های موجود خارج شده است. مثال بارزش هم مسائل و مشکلاتی بود که ارکسترها به آن مبتلا بودند. خوشبختانه این روزها هر دو ارکستر روزهای خوبی را می‌گذرانند و دیگر، هم نوازندگان و هم رهبران ارکستر و هم کسانی که علاقه‌مند برنامه‌های ارکسترها هستند، می‌دانند که ماهانه دست‌کم دو تا چهار برنامه در کشور برگزار می‌شود و نوازندگان برای دریافت حقوق و مزایایشان مشکلی ندارند. اکنون نوازندگان ارکسترهای ملی و سمفونیک از میزان دستمزدها و نحوه پرداخت‌ها راضی هستند؟ من اعتقاد دارم انسان وقتی به پله‌ای رسید، اگر راضی باشد بازنده می‌شود. باید نسبت به موفقیت‌های به‌دست آمده اطلاع‌رسانی کنیم اما قطعا باید تلاش کنیم روزهای بهتری داشته باشیم. باید حواسمان باشد که در یک ایستگاه متوقف نشویم. لذا ما در این مدت از فضاهای اداری بیرون آمده و مشکلات اداری را حل کرده‌ایم و اکنون بنیاد در کنار ارکسترها، برنامه‌گذارها و فضاهای فرهنگی که در کشور وجود دارد، تلاش می‌کند خودش را با رویکرد بهتری عرضه کند؛ با هنرمندان بهتر کنار بیاید؛ فضا را به سمت تخصصی شدن پیش ببرد و... شاید مهم‌ترین برنامه ما در چشم‌اندازمان این باشد که باتوجه به مرتفع شدن مشکلات اولیه‌مان، تلاش کنیم در فضای تخصصی، کارهای بهتری انجام دهیم. باتوجه به سابقه درخشان این نهاد، انتظارها از بنیاد رودکی بسیار بالاتر از این‌هاست. درباره ارکستر ملی و برنامه اخیر آن یعنی انتخاب مهدی وجدانی به‌عنوان رهبر مهمان، فارغ از قوت‌و‌ضعف‌های آن اجرا انتقاداتی مطرح است؛ ازجمله این‌که روابطی بوده و ضوابط در این انتخاب دخیل نبوده است. پاسخ رسمی بنیاد در این خصوص چه بود؟ ببینید به هر حال ما باید از این فضاها فاصله بگیریم و خوشبختانه این اتفاق افتاده است. برنامه‌ریزی اکنون ارکسترهای ما، سفرهای داخلی و خارجی، دعوت از اساتید بزرگ برای برگزاری مسترکلاس برای نوازندگانمان، ــ‌ که در حال برگزاری هستند و هر ماه با دعوت از اساتید بزرگ بین‌المللی در مرکز آموزش بنیاد رودکی برای نوازندگان ارکستر و حتی نوازندگان آزاد مسترکلاس‌ برگزار می‌کنیم ـــ دعوت از رهبران جدید و مهمان برای حضور در ارکستر است که در همه دنیا اتفاق می‌افتد و در ایران هم باید جا بیفتد و پذیرفته شود. شاید در این عرصه کم کار کرده‌ایم، زیرا من اعتقاد دارم اگر در ماه رهبر دائمی دو برنامه اجرا می‌کند، دست‌کم باید یک برنامه هم توسط رهبر مهمان اجرا شود تا هم علاقه‌مندان برنامه‌های متنوع‌تری ببینند و هم امکان مقایسه و نقد فراهم شود. لذا وقتی این فرصت ایجاد شود، عرصه‌ای فراهم می‌شود که جوانان ما هم از فضاها و امکانات موجود استفاده کنند؛ چه اشکالی دارد؟ وقتی شعار می‌دهیم راحت است ولی وقتی بخواهیم عمل کنیم کار سخت می‌شود. اغلب انتقادات بر این پایه بود که چرا از فرد دیگری این جوانگرایی آغاز نشده است؟ شاید در این مورد انتقادکنندگان حق داشته باشند و چه بسا اگر این دقت را می‌کردیم و با عزیزان دیگری این برنامه را آغاز می‌کردیم انتقادات کمتری صورت می‌گرفت هرچند این کارها انجام شده و امسال پژمان معمارزاده و سهراب کاشف با ارکستر سمفونیک اجرا داشته‌اند. یعنی این اولین حضور جوانان هم نبوده است. به‌هر حال حساسیت‌ها بسیار زیاد است. به‌جهت حضور مهدی وجدانی در مجموعه معاونت هنری این حساسیت‌ها به‌وجود آمد، اما مطلب مهم این است که افراد را به‌علت شغلشان نباید محکوم کرد. این‌که بگوییم چون او کارمند یک بخش است هیچ کار دیگری نباید انجام دهد، درست نیست. تجربه هم نشان داد که برنامه خوبی انجام شد. برای مهدی وجدانی که برای اولین بار رهبری این ارکستر را به‌عهده می‌گرفت و روی صحنه آمد برنامه خوبی بود. من با خیلی از اهالی موسیقی که همان شب اجرا را دیدند صحبت کردم و اکثریت آن‌ها از کیفیت اجرا راضی بودند. تلاش کنیم در نگاهمان به افراد بخش‌های مختلف را تفکیک کنیم. ممکن است بنده در برخوردهای شخصی و در واکنش‌هایم کاستی‌هایی داشته باشم اما ممکن هم هست در کارم متخصص باشم. همه افراد چنین وضعیتی دارند. حرف خوبی هم زده شد و ما گفتیم ابتدا ببینید و بعد قضاوت کنید. خواهش من از جوان‌ها این است و از همین فرصت استفاده می‌کنم تا از همه عزیزانی که در این زمینه تجربه دارند، چه آن‌ها که در داخل کشور هستند و چه کسانی که خارج از کشور فعالیت می‌کنند، دعوت کنم با ما تماس و ارتباط بگیرند تا مطمئنا از حضور آن‌ها هم در ارکستر استفاده کنیم. از آهنگسازان عزیزی که قطعاتی را ساخته‌اند خواهش می‌کنم قطعاتشان را برای اجرا در ارکستر ملی تحویل دهند. به‌هر حال نگهداری و اداره کردن ارکستر ملی سخت‌تر از ارکستر سمفونیک است، به این علت که قطعات بسیار زیادی در موسیقی کلاسیک وجود دارد و موسیقی کلاسیک در همه دنیا رشد بسیار سریعی داشته است، بنابراین انتخاب یک رپرتوار موسیقی کلاسیک متنوع، کار دشواری نیست اما در ارکستر ملی محدودیت‌هایی وجود دارد. آقای شهبازیان سال گذشته می‌گفتند قصد دارند دامنه رپرتوار ارکستر ملی را گسترده‌تر در نظر بگیرند و از موسیقی ملل و قطعات غیر ایرانی هم استفاده کنند اما گویا عملا این موضوع محقق نشده؛ درست است؟ واقعیتش این است که ما این دو ارکستر را تفکیک کردیم و تلاش می‌کنیم ارکستر ملی واقعا به موسیقی ملی خودمان بپردازد؛ این برای ما افتخار است چون دنیا ما را با موسیقی خودمان می‌شناسد؛ موسیقی‌ای که مختص به کشور ایران و نواحی مختلف آن است. ما حتما تلاش می‌کنیم موسیقی نواحی در برنامه ارکستر ملی قرار بگیرد. چنین چیزی محقق می‌شود؟ بله. همین الان هم که ارکستر ملی به استان‌ها می‌رود، یکی از کوشش‌های فریدون شهبازیان این است که بتواند پارتیتورهای قطعات محلی را تهیه کند، ارکسترالشان کرده و با ارکستر اجرایشان کند. این اتفاق مهمی است که در کشور در حال رخ دادن است. دو سال پیش قرار بود یک سلسله ضبط قطعات با مشارکت یک کمپانی خارجی اتفاق بیفتد. سرنوشت ضبط قطعات آهنگسازان ایرانی به کجا رسید؟ ما تلاش می‌کنیم استودیوی بنیاد رودکی را احیا کنیم. به‌هر حال بنیاد در طبقه پنجم و ششم تالار وحدت فضای خوبی برای شکل‌گیری یک استودیو جهت ضبط اجراهای مهم گروه‌ها و ارکسترها دارد. اگر این اتفاق بیفتد مطمئنا نیاز ما را به خارج از کشور بسیار کم خواهد کرد و کمک بزرگی به هنرمندان است. من قول می‌دهم اگر فعالیتم در بنیاد رودکی ادامه داشته باشد این کار را انجام دهم. این یکی از دغدغه‌های جدی بنیاد رودکی است. به ابنیه زیر نظر بنیاد رودکی اشاره کردید؛ بناهای بسیار مهمی هستند مثل تالار حافظ، تالار وحدت، رودکی و همچنین برج آزادی. آیا بودجه به‌اندازه کافی برای تعمیر و نگهداری و اوورهال‌های لازم در اختیار بنیاد قرار می‌گیرد. چه فعالیت‌هایی برای
پیام تسلیت جمعی از شعرا به زلزله زدگان استان کرمانشاه
کنیم کار سخت می‌شود. اغلب انتقادات بر این پایه بود که چرا از فرد دیگری این جوانگرایی آغاز نشده است؟ شاید در این مورد انتقادکنندگان حق داشته باشند و چه بسا اگر این دقت را می‌کردیم و با عزیزان دیگری این برنامه را آغاز می‌کردیم انتقادات کمتری صورت می‌گرفت هرچند این کارها انجام شده و امسال پژمان معمارزاده و سهراب کاشف با ارکستر سمفونیک اجرا داشته‌اند. یعنی این اولین حضور جوانان هم نبوده است. به‌هر حال حساسیت‌ها بسیار زیاد است. به‌جهت حضور مهدی وجدانی در مجموعه معاونت هنری این حساسیت‌ها به‌وجود آمد، اما مطلب مهم این است که افراد را به‌علت شغلشان نباید محکوم کرد. این‌که بگوییم چون او کارمند یک بخش است هیچ کار دیگری نباید انجام دهد، درست نیست. تجربه هم نشان داد که برنامه خوبی انجام شد. برای مهدی وجدانی که برای اولین بار رهبری این ارکستر را به‌عهده می‌گرفت و روی صحنه آمد برنامه خوبی بود. من با خیلی از اهالی موسیقی که همان شب اجرا را دیدند صحبت کردم و اکثریت آن‌ها از کیفیت اجرا راضی بودند. تلاش کنیم در نگاهمان به افراد بخش‌های مختلف را تفکیک کنیم. ممکن است بنده در برخوردهای شخصی و در واکنش‌هایم کاستی‌هایی داشته باشم اما ممکن هم هست در کارم متخصص باشم. همه افراد چنین وضعیتی دارند. حرف خوبی هم زده شد و ما گفتیم ابتدا ببینید و بعد قضاوت کنید. خواهش من از جوان‌ها این است و از همین فرصت استفاده می‌کنم تا از همه عزیزانی که در این زمینه تجربه دارند، چه آن‌ها که در داخل کشور هستند و چه کسانی که خارج از کشور فعالیت می‌کنند، دعوت کنم با ما تماس و ارتباط بگیرند تا مطمئنا از حضور آن‌ها هم در ارکستر استفاده کنیم. از آهنگسازان عزیزی که قطعاتی را ساخته‌اند خواهش می‌کنم قطعاتشان را برای اجرا در ارکستر ملی تحویل دهند. به‌هر حال نگهداری و اداره کردن ارکستر ملی سخت‌تر از ارکستر سمفونیک است، به این علت که قطعات بسیار زیادی در موسیقی کلاسیک وجود دارد و موسیقی کلاسیک در همه دنیا رشد بسیار سریعی داشته است، بنابراین انتخاب یک رپرتوار موسیقی کلاسیک متنوع، کار دشواری نیست اما در ارکستر ملی محدودیت‌هایی وجود دارد. آقای شهبازیان سال گذشته می‌گفتند قصد دارند دامنه رپرتوار ارکستر ملی را گسترده‌تر در نظر بگیرند و از موسیقی ملل و قطعات غیر ایرانی هم استفاده کنند اما گویا عملا این موضوع محقق نشده؛ درست است؟ واقعیتش این است که ما این دو ارکستر را تفکیک کردیم و تلاش می‌کنیم ارکستر ملی واقعا به موسیقی ملی خودمان بپردازد؛ این برای ما افتخار است چون دنیا ما را با موسیقی خودمان می‌شناسد؛ موسیقی‌ای که مختص به کشور ایران و نواحی مختلف آن است. ما حتما تلاش می‌کنیم موسیقی نواحی در برنامه ارکستر ملی قرار بگیرد. چنین چیزی محقق می‌شود؟ بله. همین الان هم که ارکستر ملی به استان‌ها می‌رود، یکی از کوشش‌های فریدون شهبازیان این است که بتواند پارتیتورهای قطعات محلی را تهیه کند، ارکسترالشان کرده و با ارکستر اجرایشان کند. این اتفاق مهمی است که در کشور در حال رخ دادن است. دو سال پیش قرار بود یک سلسله ضبط قطعات با مشارکت یک کمپانی خارجی اتفاق بیفتد. سرنوشت ضبط قطعات آهنگسازان ایرانی به کجا رسید؟ ما تلاش می‌کنیم استودیوی بنیاد رودکی را احیا کنیم. به‌هر حال بنیاد در طبقه پنجم و ششم تالار وحدت فضای خوبی برای شکل‌گیری یک استودیو جهت ضبط اجراهای مهم گروه‌ها و ارکسترها دارد. اگر این اتفاق بیفتد مطمئنا نیاز ما را به خارج از کشور بسیار کم خواهد کرد و کمک بزرگی به هنرمندان است. من قول می‌دهم اگر فعالیتم در بنیاد رودکی ادامه داشته باشد این کار را انجام دهم. این یکی از دغدغه‌های جدی بنیاد رودکی است. به ابنیه زیر نظر بنیاد رودکی اشاره کردید؛ بناهای بسیار مهمی هستند مثل تالار حافظ، تالار وحدت، رودکی و همچنین برج آزادی. آیا بودجه به‌اندازه کافی برای تعمیر و نگهداری و اوورهال‌های لازم در اختیار بنیاد قرار می‌گیرد. چه فعالیت‌هایی برای بهتر نگاه داشتن این ابنیه انجام شده است؟ ما برای به‌روز نگه داشتن ساختمان‌هایمان هم مجموعه آزادی و هم مجموعه تالار وحدت در حال تلاش هستیم. بخش مهمی از درآمدهای اختصاصی بنیاد و کمک‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می‌کنی مدر بخش بازسازی و نگهداری این بناها هزینه می‌شود. در حال تلاش مضاعفی هم هستیم که بتوانیم بودجه‌های اختصاصی بیشتری برای بازسازی مجموعه آزادی بگیریم. طرح‌های خوبی هم در این زمینه آماده کرده‌ایم و امیدواریم با کمک دولت و سازمان میراث فرهنگی اتفاقات خوبی بیفتد. تالار حافظ قصد ندارد تخفیف بیشتری به هنرمندان تئاتر بدهد؟! پیشنهاد من این است از روابط عمومی بخواهید فهرست عملکرد اجراهای امسال تالار وحدت و حافظ در حوزه تئاتر را منتشر کند تا مشخص شود چه برنامه‌هایی داشته‌ایم، چقدر تخفیف داده‌ایم، چقدر رایگان اجرا کرده‌ایم و چقدر درآمد داشته‌ایم. مطمئنا از همه گروه‌های تئاتر حمایت‌های ویژه کرده‌ایم که توانسته‌اند اجراهایشان را برگزار کنند، یعنی آن‌ها یا تخفیف گرفته‌اند و یا رایگان برنامه برگزار کرده‌اند.