×
مطالب مرتبط:

«کاناپه» کیانوش عیاری فیلم دو ساعته است

وب سایت آی سینما: حسن آقا کریمی مدیر تولید فیلم «کاناپه» کیانوش عیاری که این روزها مراحل فیلمبرداری را پشت سر می‌گذارد، در گفت‌وگو با ما از پایان فیلمبرداری این فیلم ظرف ده روز آینده خبر می‌دهد. آقا کریمی که تهیه کنندگی فیلم «فرار از اردو» را هم بر عهده دارد، می‌گ ...

طنز؛ دوربین گوشی + فیلم + مصیبت

دانیال فتحی در روزنامه شهروند نوشت: پنجشنبه ٤ آذر ٩٥ را در حالی شروع می‌کنیم که توطئه‌های پوریا جعفری و شهریار فدایی علیه سجاد رضایی با تدبیر مسئولین آموزش و پرورش استان اصفهان خنثی شد و آموزش و پرورش استان اعلام کرد که با خط‌کش به دنبال معلم و م ...

فیلم: ساخت پازل برای کودکان با چوب بستنی

برترین ها: با چوب بستنی به راحتی برای کودکان خود پازل های کارتونی و رنگی بسازید.     در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.  

ترکیب رنگ های دکور مورد علاقه طراحان

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : در این جا چندین نمونه از ترکیب رنگ هایی که طراحان به مراتب در حرفه خود استفاده می کنند معرفی شده است. شما هم می توانید از آن ها برای دکور منزل خود استفاده کنید.   ...

با همایون شاهرخی؛ از پاس تا حاشیه های 2006

ماهنامه دنیای فوتبال - سپهر خرمی: همایون شاهرخی، بازیکن، کاپیتان و مربی سابق تیم ملی ایران و پاس تهران، زندگی ورزشی جالبی دارد. زندگی و دوره ورزشی او به سه بخش، نحوه ورودش به پاس، حضورش به عنوان بازیکن و کاپیتان در این تیم و همچنین مربیگری در تیم ملی و بخش آخر مدیریت ...

آخرین اخبار از دورهمی مهران مدیری/ دکور برنامه تغییر می‌کند

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) :  تهیه‌کننده برنامه «دورهمی»، از جزئیات و تغییرات سری جدید این برنامه خبر داد.هاشم رضایت تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «دورهمی» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی ب ...

ایران، کشوری با هزار شهر بدون سینما

هفته نامه تجارت فردا - روزبه قبادی: درآمد سینمای ایران در سال‌های اخیر همچنان یکی از بحث‌برانگیزترین‌ها باقی مانده است، می‌گویند اگر بودجه دولتی را بگیری چیزی از آن باقی نمی‌ماند و بدنه سینما هزینه تولید و کارش را همان اول کار از بودجه دولتی برمی‌دارد و با تتمه پول فیلمی ...

فیلم: 4 ایده برای بازیافت ظرف دستمال مرطوب

برترین ها: شما میتوانید پس از تمام شدن دستمال مرطوب خود ظرف آن را نگه داشته و از آن استفاده های بهینه کنید.     در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.   ...

اولین تیزر «سکوت» مارتین اسکورسیزی

وب سایت آی ‌سینما: بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار و روزشماری هواداران پر و پا قرص مارتین اسکورسیزی، اولین تیزر رسمی فیلم «سکوت» جدیدترین ساخته او از سوی استودیوی «پارامونت پیکچرز» رونمایی شد. این درام مذهبی 159 دقیقه‌ای با نقش‌آفرینی اندرو گارفیلد، آدام درایور و لیام ن ...

رقابت 10 فیلم کوتاه در جوایز اسکار

هنرآنلاین: فهرست کوتاه نامزدهای بخش بهترین فیلم کوتاه زنده هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار اعلام شد.   آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسامی 10 فیلم کوتاه زنده را که به مرحله بعدی رای‌گیری برای انتخاب نامزدهای این بخش راه یافتند، اعلام کرد. ...

رقابت برای اسکار داغ‌تر شد

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) :  نامزدهای جوایز اسپریت که برای تجلیل از فیلم‌های مستقل اهدا می شود، دیشب تعیین شدند.به گزارش مهر، سی و دومین جوایز سالانه اسپریت که به عنوان اسکار سینمای مستقل آمریکا یاد می‌شود، سه‌شنبه شب نامزد ...

فیلم‌های تلویزیون در هفته اول آذر ماه

خبرگزاری ایسنا: فیلم‌های «تسویه حساب»، «تا مدار ده درجه»، «در کنارم بمان»، «جنگجویان رودخانه»، «چاه دیو»، «رویای ناکام»، «سرزمین مادری»، «غرق شده در ساحل»، «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند»، «پسر شماره ۷»، «مکبث»، «عصر یخبندان ۲»، «یکی بود یکی نبود»، «گاتی رو بگیر»، «هفت مجازاتگر» ...

پرونده سرمایه گذار شهرزاد در مراجع قضایی

وب سایت سینما سینما: حسین پارسایی، مدیرکل دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه درباره وضعیت سریال «شهرزاد» گفت: هر سرمایه‌گذاری بنا بر مستندات قانونی می‌تواند حقوق خود را از مراجع قضایی پیگیر شود. حسین پارسایی افزود: دفتر نمایش خانگی در مقام قضاوت نیست و صرفا تابع داور ...

محسن چاوشی: من سیبل فحاشی‌ هیچ‌کس نیستم

روزنامه شهروند: در حالی ‌که محمدرضا شریفی‌نیا همکار جدید داریوش مهرجویی از حضور محسن چاوشی در «سنتوری ٢» خبر داد، چاووشی در گفت‌وگو با ما اعلام کرد كه قطعا با سنتوری ٢ همکاری نخواهد کرد.چاوشی حضورش در «سنتوری٢» را قویا تکذیب کرد و بعد از مدت‌ها سکوت درباره ...

نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.

اظهارات نماینده نقش امام (a. s) در پازل فایل

اظهارات بازیگر نقش امام (ره) در معمای شاه

مانند: ساحل, تلویزیون سری "پازل شاه" در نقش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به نظر می رسد در سریال... که با توجه به همه ، بدون در نظر گرفتن وجود دارد نقاط ضعف است که کارشناسان تاریخی روایت وارد شده است. Herestay بسیار جالب است. هسته گودرزی در گفت و گو با ما دشوار است برای بازی در نقش امام خمینی(ره) در سریال "معمای شاه" و خاطرات مردم از مواجهه با او را در کتابخانه و ظاهر فرد است. و. هسته گودرزی او در حال حاضر مشغول بازی در دو از یک سری از "شهرزاد" و "پازل پادشاه". گفت: عکاسی صحنه سریال "معمای شاه" آغاز شده است; بخش هایی است که بیش از آن که حضرت امام خمینی(ره) صفحات.گودرزی در شرح نقش کرد و گفت: این نقش بسیار مهم tarisai بازی و من فکر می کنم خوشبختانه همه چیز با هم بود نزدیک به این فضا. ما در حال بار در این سری این است که عجیب و غریب من فکر می کنم که در تاریخ اتفاق افتاده است رجیستری شما را به تمرین.وی با بیان این که بسیاری از مردم به من می گویند "سخت به شخصی شخصیتی مانند امام خمینی(ره) rainaid" او گفت: بیتوجه به ماشین امروز, و من باید بگویم من فکر می کنم اگر هر نماینده ای است که نقش شخصیت از این بازی است که در جهان تاثیر می گذارد. همچنین ممکن است این ستاره یک انتخاب بزرگ است چرا که مردم می دانند. اینطور نیست که همینطور نقشی را کار کنی که خودت می‌سازی؛ بلکه نقشی  است که نه تنها با حافظه تاریخی یک ملت، بلکه با یک دین و بخشی از مبارزه جهانی پیوند خورده است.گودرزی با تاکید بر اینکه «برای بازیگر بازی در نقش شخصیتی مثل امام خمینی(ره) یک اتفاق است چون اصلا جای خطا ندارد» گفت: من در این کار مونولوگی می‌گویم که سه صفحه است؛ یعنی بدون کات و با تک یا دو برداشت می‌رویم.بازیگر نقش امام خمینی(ره) ادامه داد: آنچه مهم است به‌نظرم لحن و چیزی است که شخصیت می‌خواهد بگوید. اینکه آن را با توجه به ویژگی‌هایش و دستگاه واژگانی‌اش چطور می‌گوید؟ دستگاه واژگانی هر آدمی مکث و سکون خودش را می‌سازد و لحن از آن درمی‌آید. یعنی براساس دستگاه واژگانی است که لحن شکل می‌گیرد. من سعی کردم به این بخش‌ها نزدیک شوم.گودرزی با بیان اینکه «اکثر دوستانی که در طول فیلم‌بردای‌ها بوده‌اند، گفتند صدا به شخصیت نزدیک شده است؛ گفت: موردی که به‌نظر من باید با جدیت به آن توجه شود این است که حسی در زنده بودن سکانسی که در حال فیلم‌برداری است، وجود دارد که با اطمینان خاطر می‌گویم دوبلور به هیچ‌وجه نمی‌تواند آن حس را منتقل کند. اصلا امکان ندارد چنین کسی بتواند حس لحظه را منتقل کند و به‌درستی انجامش دهد.او با اشاره به تجربه رویارویی‌اش به عنوان بازیگر نقش امام خمینی(ره) با مردم دوستدار ایشان، گفت: درحال فیلم‌برداری سکانسی در حوزه علمیه بودیم و حدود ۳۰۰ روحانی و مدرسان حوزه هم حضور داشتند؛ وقتی من کارم تمام شد آنها آمدند و اظهار علاقه و ارادتی (البته نسبت به شخصیتی که من نقش‌شان را بازی می‌کردم) انجام می‌دادند که برایم تازگی داشت.شکرخدا گودرزی به خاطره اولین مواجهه خود با مردم در ایفای نقش امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: اولین سکانس را که می‌خواستیم فیلم‌برداری کنیم در بیت امام(ره) در قم بودیم. من نشسته بودم در آستانه‌ی پنجره و آماده بودیم که فیلم‌برداری را شروع کنند. وقتی اعلام شد: صدا، دوربین حرکت؛ من چند ثانیه‌ای تامل کردم تا هام جمعیت بخوابد و آرام آرام سخنرانی را شروع کردم. امام سخنرانی طولانی و مشهوری در مورد بهاییان داشت و در آن هشدار می‌دهند که تمام سیستم حکومتی را اینها دارند به دست می‌گیرند.گودرزی ادامه داد: من آرام آرام دیدم آدم‌هایی که تا چند دقیقه قبل با من شوخی می‌کردند و می‌گفتند کاریکاتوری از امام(ره) شده‌ام؛ این شخصیت را باور می‌کنند به طوری که دیدم تعدادی از حاضران اشک می‌ریختند. این را من با تجربه سال‌ها بازیگری در تئاتر هم ندیدم.او با بیان اینکه «در این مدت چیزهایی را شاهد بودم که اصلا ندیده بودم» گفت: مثلا برای فیلم‌برداری به کاخ ملت رفته بودیم؛ آنجا خانمی من را دید و به‌شدت متاثر شد و گریه کرد. یعنی مواجهه‌هایی داشتم که برایم تجربه واقعا عجیبی بود.این بازیگر تلویزیون و تئاتر، با اشاره به ایرادهایی که به سریال معمای شاه گرفته می‌شود، گفت: به نظر من معمای شاه به جز گریم‌اش که همه از آن به‌عنوان نقطه قوت یاد می‌کنند،‌ چیزهای دیگری هم دارد که خوب است، اما متاسفانه مدنظر قرار نمی‌گیرد. همه اتفاقات سریال مستند تاریخی بوده و از نظر تاریخی مستندسازی شده است.شکرخدا گودرزی در پاسخ به این سوال که «آیا بین نزدیک شدن به شخصیت و تفکر توانسته تلاقی‌گاهی به وجود بیاورد» گفت: من فکر می‌کنم حس را نمی‌شود گرفت؛ این غلط است. وقتی قرار است شخصیتی را بسازیم آن کاراکتر چند وجه دارد؛ یک وجهش، جهانِ شخصیت است؛ جهان شخصیت هم متفاوت می‌شود. هم آن بُعد اعتقادی را دارد و هم بُعد تفکر.او با ذکر مثالی ادامه داد: مثلا ما ممکن است بگوییم طرف مسلمان است، اما در این مسلمان شهود مختلف وجود دارد. اینجاست که باید دید این تفکر چقدر عمیق است و چقدر کوتاه یا بلند است؛ اینها مهم است. من یک سال و نیم روی این موارد کار کردم. جلوی دوربین نرفته بودم اما داشتم کار می‌کردم و شاهد هم خود آقای ورزی است.گودرزی با بیان اینکه «برای شناخت جهان این شخصیت، برای من کلید خوبی بود» گفت: من در طول نزدیکی به نقش، فیلم‌های ایشان را می‌دیدم، آثار را و تفسیر سوره حمد را می‌خواندم، اما بعد یک کلید پیدا کردم که خیلی برایم در درکی از این شخصیت مهم تاریخی مهم بود؛ دولت بازرگان و دولت موقت رسیده بود خدمت امام(ره) و داشتند راجع به قضایا حرف می‌زد و ایشان هم داشت مراحل سفر تا رسیدن به پاریس را می‌گفتند که عراق اینطور بود و کویت اینطور…او ادامه داد: در این حین، امام(ره) یک جمله بسیار تکان‌دهنده داشتند که به نظر من بسیار نافذ بود؛ گفتند ما برای خودمان یک فکرهایی می‌کردیم اما یک‌جورهای دیگری می‌شد. عین کلام این است. می‌گفتند اصلا دست من نبود؛ من برای خودم چیزی قایل نیستم برای شما هم قایل نیستم. این جمله ایشان، من را تکان داد. با خودم گفتم چطور می‌شود آدمی در سن هفتاد و چند سالگی تازه شروع کند به پایه‌گذاری انقلاب و کاری که انرژی جوانانه می‌طلبد. این انسان می‌خواهد نخوابد، ببیند و انرژی و هدایت و رهبری داشته باشد. مساله عمیق‌تر از این حرف‌هاست به نظرم. این کلیدی بود برای من، برای ورود به این نقش.گودرزی خاطرنشان کرد: این واقعه تاریخی و مرور آن، تمام نقاط عقلانیت محض من را شکاند. یک‌جا بازیگر با عقلانیت محض می‌رود و یک‌جا وقتی این می‌شکند می‌رود در کشف و شهود. در چیزی که از عقلانیت برنمی‌آید به قول مولانا پای استدلالیون چوبین است. اینجاست که می‌روی در آن وادی شهود و آنجا موضوع کلا متفاوت است چون دیگر رها هستی؛ به قول «میلان کوندرا» سبکی هستی را داری. وقتی سبک شدی با آن سبکی می‌توانی برو
ایران، کشوری با هزار شهر بدون سینما
ندیدم.او با بیان اینکه «در این مدت چیزهایی را شاهد بودم که اصلا ندیده بودم» گفت: مثلا برای فیلم‌برداری به کاخ ملت رفته بودیم؛ آنجا خانمی من را دید و به‌شدت متاثر شد و گریه کرد. یعنی مواجهه‌هایی داشتم که برایم تجربه واقعا عجیبی بود.این بازیگر تلویزیون و تئاتر، با اشاره به ایرادهایی که به سریال معمای شاه گرفته می‌شود، گفت: به نظر من معمای شاه به جز گریم‌اش که همه از آن به‌عنوان نقطه قوت یاد می‌کنند،‌ چیزهای دیگری هم دارد که خوب است، اما متاسفانه مدنظر قرار نمی‌گیرد. همه اتفاقات سریال مستند تاریخی بوده و از نظر تاریخی مستندسازی شده است.شکرخدا گودرزی در پاسخ به این سوال که «آیا بین نزدیک شدن به شخصیت و تفکر توانسته تلاقی‌گاهی به وجود بیاورد» گفت: من فکر می‌کنم حس را نمی‌شود گرفت؛ این غلط است. وقتی قرار است شخصیتی را بسازیم آن کاراکتر چند وجه دارد؛ یک وجهش، جهانِ شخصیت است؛ جهان شخصیت هم متفاوت می‌شود. هم آن بُعد اعتقادی را دارد و هم بُعد تفکر.او با ذکر مثالی ادامه داد: مثلا ما ممکن است بگوییم طرف مسلمان است، اما در این مسلمان شهود مختلف وجود دارد. اینجاست که باید دید این تفکر چقدر عمیق است و چقدر کوتاه یا بلند است؛ اینها مهم است. من یک سال و نیم روی این موارد کار کردم. جلوی دوربین نرفته بودم اما داشتم کار می‌کردم و شاهد هم خود آقای ورزی است.گودرزی با بیان اینکه «برای شناخت جهان این شخصیت، برای من کلید خوبی بود» گفت: من در طول نزدیکی به نقش، فیلم‌های ایشان را می‌دیدم، آثار را و تفسیر سوره حمد را می‌خواندم، اما بعد یک کلید پیدا کردم که خیلی برایم در درکی از این شخصیت مهم تاریخی مهم بود؛ دولت بازرگان و دولت موقت رسیده بود خدمت امام(ره) و داشتند راجع به قضایا حرف می‌زد و ایشان هم داشت مراحل سفر تا رسیدن به پاریس را می‌گفتند که عراق اینطور بود و کویت اینطور…او ادامه داد: در این حین، امام(ره) یک جمله بسیار تکان‌دهنده داشتند که به نظر من بسیار نافذ بود؛ گفتند ما برای خودمان یک فکرهایی می‌کردیم اما یک‌جورهای دیگری می‌شد. عین کلام این است. می‌گفتند اصلا دست من نبود؛ من برای خودم چیزی قایل نیستم برای شما هم قایل نیستم. این جمله ایشان، من را تکان داد. با خودم گفتم چطور می‌شود آدمی در سن هفتاد و چند سالگی تازه شروع کند به پایه‌گذاری انقلاب و کاری که انرژی جوانانه می‌طلبد. این انسان می‌خواهد نخوابد، ببیند و انرژی و هدایت و رهبری داشته باشد. مساله عمیق‌تر از این حرف‌هاست به نظرم. این کلیدی بود برای من، برای ورود به این نقش.گودرزی خاطرنشان کرد: این واقعه تاریخی و مرور آن، تمام نقاط عقلانیت محض من را شکاند. یک‌جا بازیگر با عقلانیت محض می‌رود و یک‌جا وقتی این می‌شکند می‌رود در کشف و شهود. در چیزی که از عقلانیت برنمی‌آید به قول مولانا پای استدلالیون چوبین است. اینجاست که می‌روی در آن وادی شهود و آنجا موضوع کلا متفاوت است چون دیگر رها هستی؛ به قول «میلان کوندرا» سبکی هستی را داری. وقتی سبک شدی با آن سبکی می‌توانی بروی و دیگر نه نگران هستی نه چیزی. چون متوجه تفکر شده‌ای که اصلا چیست و جملات از کجا می‌آید.بازیگر نقش امام خمینی(ره) در سریال معمای شاه، با بیان اینکه «مهم این است که بدانی این جملات با چه ایمانی گفته می‌شود و شخصیت شکل می‌گیرد» گفت: این بحثِ فلسفه معاصر است؛ کسی مثل «ژاک دریدا» وقتی می‌گوید «کلمه»، یعنی شخصیت، یعنی فلسفه. یعنی کلمه است که ذات خداوندی را به ما نشان می‌دهد. اینجا معنی پیدا می‌کند. این‌جاست که می‌گویم دستگاه واژگانی بسیار مهم است. وقتی به آن دستگاه واژگانی نزدیک می‌شوی صغرا، کبرا، منطق، چیدمان جمله و همه را پیدا می‌کنی و می‌بینی در عین سادگی یک پیچیدگی‌هایی دارد؛ مانند مثال «تو مو می‌بینی و من پیچش مو» می‌بینی ظاهر جمله ساده است اما باطنش ساده نیست. این صغرا کبرا در تمام گفتمان وجود دارد.